Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beinvloeding kweekseizoen, wat drijft de tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Groeten Niels

Opmerking

Na het regenseizoen gaan ze op zoek naar (halfrijpe) graszaden en neemt het aantal insecten toe. Dat is een teken dat ze aan het broedseizoen kunnen gaan beginnen.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Groeten Niels

Opmerking

Voedselaanbod, luchtvochtigheid en de lichturen/-intensiteit verhogen en dan ben je aardig op weg. Overigens zou ik ze wel van badwater voorzien alleen de frequentie verhogen. In de rui is badderen ook goed voor de veren bijvoorbeeld.
          Last edited by HansV; 31-01-2015, 20:46.
          Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Planten in de voliere of de vogelkamer is altijd goed voor de luchtvochtigheid.
            Bij mij staat het vol ook op de vogelkamer, waar de vogels de rustperiode doorbrengen.
            Ik merk dat heel goed. De atmosfeer is aangenaam.
            Ze krijgen in de rustperiode bij mij 3 tot 4 keer in de week een bad.
            Zitten ze in de rui, dan inderdaad elke dag.

Afrikaantjes badderen volgens mijn waarnemingen, toen ik ze had, elke dag. Ook al was het wat frisser in de kooi.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Groeten Niels

Opmerking

Hallo allemaal,

Ik ben nu mijn papegaai amandines aan het opvoeren met kiemzaad zoals in onze vogels omschreven stond.
                Vanaf wanneer kan ik het span samen zetten?

Gr. Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

samen zetten

hallo ben
                  dat hangt van veel factoren af,is je voliere verwarmd of niet,is het een broedkooi of voliere enz,mvg wim

Opmerking

Hoi Wim,

Ik heb ze in mijn verwarmde binnenhok zitten lichturen is ook wel goed denk ik.
                    Heb het ca. 18 graden wil het met ze in een broedkooi proberen, lukt dat niet gaan ze
                    rond mei naar buiten. Als de temperatuur goed is.
                    Wil dit proberen omdat ik in de kooi makkelijker nestcontrole kan doen en vogels kan vangen

Gr. Ben
                    Groeten, Ben

Opmerking

hallo ben
                      dat zou best gaan lukken denk ik mits ze oud genoeg zijn en al bij elkaar zitten en of het klikt natuurlijk,heb ze sinds kort zelf ook weer in mijn hok zitten en dat is heel lang geleden dat ik ze had.
                      hoe groot is de broedkooi,mvg wim

Opmerking

Hallo Wim,

Ja ze moeten oud genoeg zijn inmiddels.
                        Zit nu in de 3e week van het op voeren
                        Ze zitten nu naast elkaar en kunnen elkaar door een kier zien.
                        Ze komen in een kooi van 1,4 x 0,5 x 0,4 l,h,d
                        Ik vraag me alleen af wanneer ik ze bij elkaar moet zetten
                        Groeten, Ben

Opmerking

dat is een flink formaat kooi,ik zou ze wat nestmateriaal tussen de spijlen steken en kijken wat er gebeurt gaan ze er aan trekken en ligt het binnen no time op de grond dan beginnen ze al vrij broeds te worden,ook zou je ze af en toe eens bij elkaar kunnen later[wel erbij blijven of in de buurt en zet eens een schuin dun plaatje hout op de grond dan kan de pop ook eventueel wegkruipen en is de man erg vervelend dan knip je enkele toppen van de pennen af aan 1 kant dan is hij wat langzamer en kan de pop wat uit de weg ,ik doe dat eigenlijk bijna nooit maar heb deze vogels dan ook in een grote vlucht zitten tijdens de broed en dan kan ze overal wegkruipen als ze dat wilt,ook heb ik stokken met een plankje ervoor dan kan ze uit het zicht gaan zitten.
                          mvg wim

Opmerking

Dank je Wim, ga dat zaterdag proberen!
                            Groeten, Ben

Opmerking

hallo ben
                              het kunnen heel felle vogels zijn ,en soms gaat het wel gewoon goed,ik he bze bij elkaar zitten in een grote kooi in mijn schuur die licht verwarmd is ,ik heb ze pas geruild met iemand vandaar die had ze op 15 graden ongeveer.
                              ze zitten samen met sint helena fazantjes,1 vuurvink en tijgervink en een enkele gould in een vlucht van 2 meter lang keer 60 keer 60 en dat gaat goed samen,ik hoor hem af en toe zingen wel vrij zacht nog.
                              mvg wim

Opmerking

Schrik niet van de paring. De man zal de pop opjagen, wat uiteindelijk uitmondt in een soort verkrachting meestal op de bodem van de kooi. De man bijt zich dan vast in de nek van de pop en paart met haar.
                                Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Working...
                                X