Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge geelbuikjes dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Klopt populier maar de vogels zitten in kooien en niet in de natuur.
    De vogels zijn heel klein, verder kun je volgens mij beter Fruitvliegjes geven.
    Ook vraag ik me af of het diepvries voer hier wel dezelfde eiwit gehalte heeft als in de natuur.
    Als we toch al zover van de natuur afwijken in manier van houden.
    Waarom wel het voer hiermee vergelijken?
    Zoals Wim al zei, hij heeft jongen zonder levend voer groot gekregen...

Gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Nu moet ik ten eerste zeggen dat ik van dit soort onderwerpen zo moe wordt.

Eerst woont de gemiddelde Nederlander al zo klein en dan vertalen ze dit ook nog in de huisvesting van de vogels (en andere dieren)
      Mijn inziens is kleine bewoning noch voor mens of dier een optie.
      Neem dan wat minder vogels/dieren maar geef ze een behoorlijke huisvesting. Leer eens wat over de biotoop/habitat voor zo'n beessie en leer dan meteen wat de voedsel behoeftes voor zo'n beesie zijn.
      Gek dat een van mijn vrienden in Tauranga NZ zoveel goudbuikjes kweekt? Helemaal niet! Kom mischien maar eens kijken want uitleggen heeft schijnbaar weinig zin.

Groet, Kees, Beemster.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht

Eerst woont de gemiddelde Nederlander al zo klein en dan vertalen ze dit ook nog in de huisvesting van de vogels (en andere dieren)
        Neem dan wat minder vogels/dieren maar geef ze een behoorlijke huisvesting. Leer eens wat over de biotoop/habitat voor zo'n beessie en leer dan meteen wat de voedsel behoeftes voor zo'n beesie zijn.
        Gek dat een van mijn vrienden in Tauranga NZ zoveel goudbuikjes kweekt? Helemaal niet! Kom mischien maar eens kijken want uitleggen heeft schijnbaar weinig zin.

Groet, Kees, Beemster.
        Amen!

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht

Groet, Kees, Beemster.

1 ding ben ik het mee eens nl; HIER WORDT IK ZO MOE VAN.
          dit soort opmerkingen en aannamens komen zo vaak voor op dit forum, en dat alleen omdat ik in het belang
          van de vogels mijn kennis wil verhogen.
          mijn hobby heeft maar 1 regel, het belang van de vogel (als ik dat niet meer kan opbrengen stop ik ermee).
          Zal de situatie schetsen zodat je kan reageren en commentaar kan geven, dit doe je nl pas als je alles weet mijns inziens.
          Mijn vogels (4 koppeltjes) zitten normaal gesproken buiten in een voliere van 5x2x2 meter (vol met beplanting), de winterharde en redelijk winterharde zitten nu in mijn schuur in keurige hokken van ruim een meter (3x kooi)met een elektrische kachel erbij (die de schuur een graad of 10 krijgt) omdat de geelbuikjes erg "krikkel" zijn heb ik die binnen in huis gezet. Hier zijn ze een nestje begonnen (had ik ze dit moeten verbieden?). DUS , VOLGENS MIJ ALLEEN MAAR GOEDS VOOR MIJN VOGELS.
          Wat ik merk op dit forum is dat als ik een zeer geinteresseerde vraag stel hier vaak (meestal dezelfde personen) met een negatieve "toon" op gereageerd wordt.
          IK WIL ALLEEN MAAR GRAAG VEEL BIJ LEREN VAN ERVAREN MENSEN!!
          Ik stoor mij hier zo regelmatig aan (ook bij reactie op andere topics) dat ik denk ik maar ga zoeken naar een andere manier om te leren.
          Forum is mijns inziens net als mail en appen een slecht communicatie middel, men kijkt elkaar niet recht in de ogen en durft daarom veel meer te zeiken en te klagen.
          Vindt wel jammer dat ik zo ben gaan denken want het is een mooi forum waar sommige mensen hard aan werken of gewerkt hebben.
          Misschien dat de moderatoren en beheerders maar eens naar dit soort personen moeten reageren!!
          Hier komt ook nog bij dat ook niet iedere Nederlander groot woont toch, dus degene die klein wonen dienen te stoppen met hun hobby.
          Last edited by Joan; 20-01-2015, 13:53.

Opmerking

@ Joan: jammer dat je blijkbaar niets begrijpt van de aangereikte informatie.

even voor de goede orde:
            jij hebt een probleem met je vogels in een minimale huisvesting en jij vraagt op dit forum wat je verkeert doet, . . . wij niet!
            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Joan,

Ik weet best dat ik bij het plaatsen van mijn op en aanmerkingen hier mensen soms op stang jaag.
              Maaaaaar................. mijn bedoeling is mensen ook vooral aan het denken te zetten. Slechts als men een vogel soort van binnen en buiten kent kan er optimaal mee gekweekt worden en voelt zo'n soort zich ook optimaal.

Groet, Kees, Beemster.

Opmerking

hallo joan
                je zou het zo moeten zien dat de reactie,s bedoelt zijn om mee te denken,en dat ze soms en negatieve klank hebben nou ja dat is dan maar zo.
                nu ik je info heb gelezen doe je het goed hoor,en de goudbuikjes naar binnen halen is zeker goed die zou ik echt niet in een koude ruimte houden in de winter.
                wat iemand anders er ook van mag denken dat het wel kan.
                ik heb ze altijd als ik ze had s,winter in ieder geval verwarmd of licht verwarmd gehouden.
                en wat de maten van de voliere,s of vluchten betreft het is gewoon net hoeveel plaats je hebt en wat je er voor over hebt.
                ik heb jaren afrikaantjes gekweekt meestal wel in kleine of grote vluchten al dan niet samen met uitgezochte soorten die zonder agressie samen kunnen wonen en soms in broedkooien van 80 of 100 cm en dan alleen.
                wat denken jullie van het volgende dan,bij mijn ouders vroeger thuis diverse keren geprobeerd te kweken met de melba astrilde in een voliere van 2 vierkante meter en heel dicht beplant en vaak moest ik zoeken naar de nesten en alleen samen met 1 paar muskaatvinken en zilverbekken en altijd bij de melba,s de eieren onbevrucht of kwamen niet uit en ten lange lest verkocht aan een kweker die deed ze in een kanarie broedkooi 40 keer 40 keer 40 en het jaar erop een nestje met jonge vogels zo groot gebracht[dus wat nou ruimte]
                maar ik blijf het toch proberen alleen nu heb ik meer ruimte tot beschikking alleen moeilijk verwarmbaar [40 kubieke meter]en heb ook geen aandelen eneco haha.
                nu ga ik het weer proberen met oranjekaken en bandvinken,die heb ik vroeger veel gekweekt ,oranjekaken wel eens 16 op 1 jaar natuurbroed en groot zelfs had ik 1 superman die had 2 poppen en in elk nest jonge vogels en heb er in 1 ronde nog nooit zoveel gekweekt.
                mvg wim
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

gelukkig toch ook mensen die snappen wat ik bedoel.
                    Volgens mij ook nog een leerzame topic voor iedereen want er is geen enkel antwoord gekomen waar het aan ligt (zal er ook misschien niet zijn).
                    Wel verschillende antwoorden waar het aan KAN liggen dus hier kunnen we allemaal op letten en mee "experimenteren/uit proberen".
                    Dank je Hans en Wim

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Joan Bekijk Bericht
                        gelukkig toch ook mensen die snappen wat ik bedoel.
                        Volgens mij ook nog een leerzame topic voor iedereen want er is geen enkel antwoord gekomen waar het aan ligt (zal er ook misschien niet zijn).
                        Wel verschillende antwoorden waar het aan KAN liggen dus hier kunnen we allemaal op letten en mee "experimenteren/uit proberen".
                        Dank je Hans en Wim
                        Hoi Joan,

Dat je geen antwoord kan vinden komt omdat veel mensen het op verschillende manieren doen en op verschillende manieren succes hebben.
                        Heb je 2 mannen dan weet je waar het aan ligt. dit is gewoon iets gecompliceerder.
                        Er zijn wel veel antwoorden gegeven en je zal zelf moeten kijken welk antwoord jou het beste past en waar je in jouw situatie
                        iets aan kan doen. Je kan ze nu even niet groter houden en naar mijn mening ben je al heel ver gekomen.
                        Ik heb mijn antwoord en ervaringen ook gegeven. met mijn verhaal denk ik aangetoond te hebben dat om te kweken,
                        de ruimte niet altijd bepalend is. Dit is ook bevestigd door Wim zijn ervaring.
                        Mocht je meer info van mij willen mag je mij altijd mailen. Ik heb het idee dat wij wel ongeveer de vogels het zelfde houden namelijk.

Groeten Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

dank je, ik ga aan de slag met de gegeven antwoorden/ervaringen.
                          Komt helemaal goed

Opmerking

Working...
                          X