Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie kweekt er nu koud met de Gouldamadine....of toch nog maar even wachten....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

dat is dan wel mooi, dat ze de zelfde kopkleur kiezen.

maar als je verschillende kopkleuren gaat mengen, dan word het denk ik op den duur allemaal wat fletser vrees ik.

met dien gevolg dat je geen wildkleur over houd.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
      dat is dan wel mooi, dat ze de zelfde kopkleur kiezen.

maar als je verschillende kopkleuren gaat mengen, dan word het denk ik op den duur allemaal wat fletser vrees ik.

met dien gevolg dat je geen wildkleur over houd.

Opmerking

dat vogels steeds forser moeten zijn, hoor je overal. je ziet het bij de parkieten, de groenlingen, de putters en ga zo maar door.

enigszins wel jammer, ik vind bijvoorbeeld de kleine putter, mooier om te zien dan de veel grotere majors.

maar ja, smaken verschillen gelukkig.
        groeten Ton

Opmerking

ja meningen verschillen maar k de doeleindes en de tijd dat je erin wel steken.
          ik ben zeker niet tegen mutaties en speciaal daar naar kweken. maar niet mijn doel. ok tt ga ik niet doen. ik heb geen kweekbakken . ik wil gewoon in voliere wat golds bij elkaar plaatsen en liefst enkele jongen mee kweken. en dacht dus aan deze soort omdat ze in meet meer bij elkaar gezet kunnen worden. maar denk dat ik dan ga voor de wildkleur en dan de 3kopkleuren of misschien 2 want wil wel 3koppels gaan houden. alvast bedankt voor de reacties.

Opmerking

hallo
            nou wat het formaat betreft dat is al weer bijna achterhaald dat het steeds forse moet zijn,het is nu eigenlijk meer alles moet in verhouding zijn.
            Dus geen platte koppen,lange smalle vogels enz.
            En de drie kopkleuren zijn allemaal wildvorm dieren en komen zo ook in de natuur voor[de 1 wat minder als de andere maar toch]
            Wat er voor al gebeurt bij het niet voldoende zwartkop inkweken is dat het zwarte kopbandje zogoed als verdwijnen zal op den duur[ook door selectie kan je het bandje behouden],wat ik steeds meer mis is de schubtekening op de stuit,ook bij andere tropen zie ik toch vaak een gemis van bepaalde soortkenmerken zoals bij de molukken bronzemand,die hoort eigenlijk een lichtbruine vlek in de nek te hebben maar let er maar eens op die is bijna niet meer aanwezig.
            Eigenlijk zou je als niet mutant liefhebber eens zo moeten denken,zonder de natuurkleur die we kweken kunnen de mutanten kwekers geen goede mutanten kweken dus zijn de kwekers van de natuurkleur zeker zo belangrijk.
            mvg wim
            ps speciaal voor cees h
            de foto op de achtergrond van de nestkast heb ik gemaakt na het zien van de nestkasten van de goulds die ze in het wild ophangen voor de goulds.
            en is de vraag gingen ze erin ja inderdaad na enkele dagen sliepen er 1 paar goulds in
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
              hallo
              wat ik steeds meer mis is de schubtekening op de stuit,mvg wim
              ps speciaal voor cees h
              de foto op de achtergrond van de nestkast heb ik gemaakt na het zien van de nestkasten van de goulds die ze in het wild ophangen voor de goulds.
              en is de vraag gingen ze erin ja inderdaad na enkele dagen sliepen er 1 paar goulds in
              Op onze laatste tafelkeuring maakte de keurmeester ook de opmerking over het verminderen van de schubtekening van de stuit. Een ervaren kweker heeft me met als voorbeeld een gould die de juiste tekening had nog laten zien. Eens bij mijn vogels gekeken en de meeste hadden nog de juiste tekening ( puur geluk)

Is de grijze buis de ingang voor het nestkastje?

Opmerking

hallo
                Ja dat klopt dat is de ingang van het nestkastje en echt binnen 1 dag nadat ik het erin had gehangen zaten er al 2 roodkoppen voor het gat en na later bleek sliepen ze erin maar gingen toch in een andere nestkast nestelen.
                heb nog een foto van de stuit om eens de verschillende blauwe kleur te laten zien die ik zo nu en dan aantref tussen mijn vogels [de foto is alleen niet zo scherp ]maar toch wel wat van te maken.
                mvg wim
                ps 1,e foto goede staartlengte en goede tekening denk ik zo
                2,e foto rechter stuit kleur lijkt erg op violet ipv hemelsblauw??
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

ik sta er van te kijken dat de goulds door dat pijpje heen klimmen. verbazend gewoon. wat voor diameter heeft die pijp ?

zou wel ff de stront er af bikken.
                  groeten Ton

Opmerking

ja ton dat klopt hij hing precies boven een zitstok dat was niet handig van mij,en die verbazing was er ook bij mij hoor.
                    De diameter is rond 40 mm en zo,n 30 a 35 cm lang.
                    ik heb nog andere type nestkasten hoor,bijv met en gat in de bodem ipv een rond of rechthoekig gat aan de voor of zijkant,mvg wim

Opmerking

van ijsvogels weet ik het wel, die maken ook een lange gang, meestal door zand of grond, kan wel tot 1 meter lang zijn.
                      groeten Ton

Opmerking

Working...
                      X