Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e broedronde gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 2e broedronde gouldamadines

Hallo allemaal,

Mijn eerste nestje jonge goulds staat op uitvliegen. Nu vraag ik me af wat doe ik met het nestblok zodra de jongen uitgevlogen zijn. Wordt dit weggehaald tot de jongen zelfstandig zijn of wordt het schoongemaakt en weer teruggehangen? Wanneer wordt er in het laatste geval nieuw nestmateriaal verstrekt?

Gert-Jan

Hallo Gert-Jan,

Nestkastjes twee dagen na het uitvliegen verwijderen. Anders bestaat de kans dat de ouders weer een nieuw nest gaan bouwen en jongen dan onvoldoende voeren.

Als de jongen zelfstandig zijn ( na 20-25 dagen)nieuw schoongemaakt nestkastje met nestmateriaal geven.

Succes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
      Hallo Gert-Jan,

Nestkastjes twee dagen na het uitvliegen verwijderen. Anders bestaat de kans dat de ouders weer een nieuw nest gaan bouwen en jongen dan onvoldoende voeren.

Als de jongen zelfstandig zijn ( na 20-25 dagen)nieuw schoongemaakt nestkastje met nestmateriaal geven.

Succes
      Ik neem aan dat je bedoelt dat de jongen 20-25 dagen zijn uitgevlogen. Op een leeftijd van rond de 42-45 dagen oud. Dan kan je de jongen uitvangen en scheiden van hun ouders en de nestkast schoongemaakt en leeg terughangen. Nestmateriaal verstrekken en de volgende ronde kan beginnen.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
        Hallo Gert-Jan,

Succes
        Bedankt, ik vroeg me af of je het nestkastje moest laten hangen zodat de jongen er nog in konden slapen, maar was inderdaad bang dat de ouders een nieuwe ronden zouden beginnen in een vuile nestkast. Maar na dit antwoord is het duidelijk

Opmerking

Opmerking

Working...
          X