Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Maar alle gekheid op een stokkie, door de reacties op en van onze turbokweker zijn we off topic gegaan.
    Het gaat om een vraag van Cees.
    Bij deze Cees gaarne een reactie, zodat we je kunnen helpen.

Opmerking

Hallo allemaal

Ik wil gaan kweken met cubavinken en bichenows, moet ik de pop en man eerst een poosje scheiden? Hoe lang?
      En wanneer is het beste om te beginnen?
      Alvast bedankt

Opmerking

Hallo Cees, iedereen heeft zijn eigen manier. Ik doe het meestal niet. Je kan veel beter met lichturen, vochtigheidspercentage en voeding de zaken stimuleren. Lichturen langzaam op voeren naar 15 uur. Zit je daar nog niet dan langzaam omhoog met 15 minuten per 3 dagen of week. Een hoger vochtpercentage zorgt er ook voor dat de vogels in de stemming komen. Qua voedsel kan je meer eivoer gaan verstrekken en misschien wat pinky's erdoorheen doen. Wel oppassen met de cubavinken, de man wil dan nog wel eens te bronstig worden.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk Bericht
          Hallo allemaal

Ik wil gaan kweken met cubavinken en bichenows, moet ik de pop en man eerst een poosje scheiden? Hoe lang?
          En wanneer is het beste om te beginnen?
          Alvast bedankt
          heb je ze binnen ? vertel eens wat meer, als je wil ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ha
            de cuba vinken zitten in een broedhok waar een schot tussen kan om ze te scheiden,
            ze zitten in de schuur,
            nu wil ik van het voorjaar kweken is eind februari te vroeg?
            en moeten ze dan eerst nog een paar weken apart? of gewoon bij elkaar houden en dan nest mareriaal geven en genoeg lichturen?

Opmerking

Hallo Cees,

Zoals gezegd er zijn veel manieren.
              Mijn idee is dat de vogels in top conditie moeten zijn voordat ze ingezet kunnen worden.
              Kortom je probeert naar een bepaalde tijd toe te werken, zijn ze nog niet zover dan stel je het even uit.
              De pop komt bij mij altijd eerst in de kooi/vlucht/voliere.
              later als beide vogels de goede conditie hebben gaat de man erbij.
              Ik hou min. 1 a 2 weken aan voor de man bij de pop gaat.

Onlangs een presentatie gehad, de spreker gaf aan: 6 weken voor start kweek beginnen met gekiemd zaad.
              Langzaam opbouwen, idem voor eivoer, levend voer, lichturen etc.
              en altijd een rust periode inbouwen waarin alleen zaad en water gegeven wordt.
              Beetje vergelijkbaar met onze winter periode.

Groeten Ben
              Groeten, Ben

Opmerking

in de schuur zeg je, is die verwarmd ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo

de vogels zitten in de schuur, er staat een kachel in die het vorstvrij houd

Opmerking

Working...
                  X