Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Buiten is nu niet handig. Ik neem aan dat je ze binnen hebt zitten? Verwarmd? Je kan het beste even informeren bij de kweker waarvan je deze vogels hebt gekocht wanneer de vogels geboren zijn. Dat is de periode waarin je ze kan inzetten voor de kweek. De vogels moeten dan wel een jaar oud zijn.
Buiten is nu niet handig. Ik neem aan dat je ze binnen hebt zitten? Verwarmd? Je kan het beste even informeren bij de kweker waarvan je deze vogels hebt gekocht wanneer de vogels geboren zijn. Dat is de periode waarin je ze kan inzetten voor de kweek. De vogels moeten dan wel een jaar oud zijn.
Ik heb japanse meeuwen die in januarie geboren zijn en in maart al hun eerste jongen hadden.
Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Ik heb japanse meeuwen die in januarie geboren zijn en in maart al hun eerste jongen hadden.
Doe dan eens een eenvoudig reken sommetje.
Stel dat de vogels geboren zijn op 1 January.
Aantal dagen in het nest voor ze uitvliegen
Aantal dagen dat ze nog door de ouders worden bijgevoerd voor ze zelfstandg zijn;
dan paren, eieren leggen en incubatie
31 dagen in Jan, 28 in Geb en 31 in Maart...... de rest mag je zelf invullen.
Er zal wel een jaar tussen zitten denk ik.
januari 2013 geboren, maart 2014 hebben ze hun eerste jonge.
Dat zou ook normaal kunnen.
Anders bestaat het niet.
Of jullie het geloven of niet! In april kreeg ik van mijn oom een koppel japanse meeuwen. Mijn oom vertelde dat ze in januarie waren geboren dus nog niet echt oud waren. Maar in Mei maakten ze een nest eind mei kwam er een eitje uit. Het jong had ik toen het groot geworde was verkocht en die koper sprak ik pas en die vertelde dat dat jong(het was een pop) al 2 nesten had gehad.
Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Opmerking