Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wintervet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wintervet?

Bij mijn 2 binsenastrildes steekt het borstje heel ver naar voren. Wintervet?
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
    Bij mijn 2 binsenastrildes steekt het borstje heel ver naar voren. Wintervet?
    Heb je ze al lang?
    Zitten ze buiten?
    Hebben ze een binnenhok?
    Heb je, indien ze buiten zitten, je voliere afgeschermd tegen wind?
    Voer je gerantsoeneerd of hebben ze altijd meer dan genoeg eten?
    Heb je ze nog niet zo lang, is het temperatuurverschil funest voor je binsen?
    Zitten ze bol?
    Hoe gaan de eventuele andere vogels?

Zo maar een paar vragen die in mij opkomen als ik jouw bericht lees dat je binsen mager zijn.
    Hoop dat ze het gaat redden.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Heb je ze al lang? Vanaf Maart
      Zitten ze buiten? Ja
      Hebben ze een binnenhok? Ja zwaar geisoleerd
      Heb je, indien ze buiten zitten, je voliere afgeschermd tegen wind? De volierre niet helemaal maar het nachthok wel.
      Voer je gerantsoeneerd of hebben ze altijd meer dan genoeg eten? Er staat een fotein met voer. waar ze een week mee doen. Dus ze kunnen zoveel mogelijk eten!
      Heb je ze nog niet zo lang, is het temperatuurverschil funest voor je binsen? Ik heb ze al vanaf Maart
      Zitten ze bol? Nee
      Hoe gaan de eventuele andere vogels? Goed. Dat zijn kwartels,bichenows,japanse meeuwen,zebravinken.
      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Heb je ze al lang? Vanaf Maart
        Zitten ze buiten? Ja
        Hebben ze een binnenhok? Ja zwaar geisoleerd
        Heb je, indien ze buiten zitten, je voliere afgeschermd tegen wind? De volierre niet helemaal maar het nachthok wel.
        Voer je gerantsoeneerd of hebben ze altijd meer dan genoeg eten? Er staat een fotein met voer. waar ze een week mee doen. Dus ze kunnen zoveel mogelijk eten!
        Heb je ze nog niet zo lang, is het temperatuurverschil funest voor je binsen? Ik heb ze al vanaf Maart
        Zitten ze bol? Nee
        Hoe gaan de eventuele andere vogels? Goed. Dat zijn kwartels,bichenows,japanse meeuwen,zebravinken.
        Geen idee dan wat er aan de hand is met je binsen. Gonoeg te eten, ze kunnen uit de wind en warmer zitten. Gaan ze wel je binnenhok in?
        Wij hebben een deur in de vlucht die nu nog een stuk openstaat, via die deur komen ze in het binnenhok, Ze gaan via de opening het binnenhok in maar ook via de invlieggaten. In het binnenhok is het ook leuk en is ook water, trosgierst, gewoon voer. Maar, het is zo'n graad of 7 warmer in het binnenhok. Onze vogels zijn buiten en in het binnenhok. De binsen zijn veel binnen maar slapen vervolgens weer buiten. We hebben de voliere wel al afgedekt dus ze hebben geen last van wind en regen. Als de zon schijnt of het is lekker weer dan hebben we een deel van de schermen eraf.

Sterkte dan en hopen dat ze de kou overleven.
        Groetjes, Chantal

Opmerking

ze hebben wel eens ruzie met de japanse meeuwen. Kan het zijn dat die dominant zijn=

Opmerking

Japanse meeuwtjes zijn meestal juist heel lief naar anders vogels.

Opmerking

Het binsenvrouwtje zie je veel bij het japanse meeuw mannetje. Wat moet ik doen? ze kunnen toch net zoveel eten als ze wellen?

Opmerking

Er staat een fotein met voer. waar ze een week mee doen. Dus ze kunnen zoveel mogelijk eten!
                Wat voor fontein is dat, je bedoeld een fauna mijnlamp?
                Bijgevoegde Bestanden
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ja die bedoel ik en ik blaashet elke dag uit.

Opmerking

Ik zie in een ander topic dat ze voorheen niet je nachthok in gingen, en nu sinds heel kort wel je nachthok/binnenhok ingaan.
                    Ik ging ervan uit dat ze gewoon je binnenhok in gingen toen ik vroeg of je een binnenhok hebt waar ze warmer kunnen zitten.
                    Gaan ze nu uit zichzelf je binnenhok in? Dan knappen ze misschien wel wat op doordat ze warmer kunnen zitten. En anders toch je vlucht wat meer afschermen dat ze daar wat behaaglijker zitten. Mochten ze buiten slapen dan zijn de nachten in een niet-afgeschermde voliere best wel koud(er), zeker als er wat wind staat.

Groetjes, Chantal

ps als je twijfelt of ze genoeg te eten hebben via die silo, zet dan een schaal met zaad neer voor ze of een extra trosgierst, of natuurlijk kun je ook allebei doen :-)
                    Last edited by Tal; 28-11-2014, 18:11. Reden: ps

Opmerking

Ze gaan allemaal inculief de kwartels vanzelf het nachthok in. De binsen zitten er overdag wel in maar savonds moet ik ze vangen en dan in het nachthok doen. Ik heb nu 10 verschillende voerbakken opgehangen. Als ze nu niet genoeg voer meer hebben weet ik het ook niet meer.

Opmerking

Gewoon een mezenbol in hangen.
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

kan je een foto plaatsen? je hebt veschillende soorten bollen.

Opmerking

Ze gaan allemaal inculief de kwartels vanzelf het nachthok in. De binsen zitten er overdag wel in maar savonds moet ik ze vangen en dan in het nachthok doen. Ik heb nu 10 verschillende voerbakken opgehangen. Als ze nu niet genoeg voer meer hebben weet ik het ook niet meer.
                            Ik las net dat je een voersilo hebt die je iedere dag uitblaast. Maar nu dus dat je 10 verschillende voerbakken hebt opgehangen. Is dat nu of had je dat al?
                            Omdat ik dacht dat je 1 silo had, adviseerde ik je om een schaal met voer neer te zetten, maar als je dus al 10 bakken hebt hangen, dan is dat niet nodig :-)
                            Groetjes, Chantal

Opmerking

nee, en ik heb ook nog een schaal staan waarin trosgierst ligt en komkommer.
                              Maar wat is nu het beste wat ik nu gaat doen? ik vindt namelijk 10 voerbakken wel een beetje overdreven.

Opmerking

Working...
                              X