Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppelen gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppelen gouldamadines

hallo,meestal is het zo de pop kiest de man uit en als de man geaccepteerd is ,dan is het eerste pleit beslist.
    ik zou als het klikt ze apart zetten al of niet in een broedkooi met verschillende nestkastjes erin.
    mvg wim

Opmerking

Misschien is dat inderdaad de beste optie, maar volgens mij zijn er ook heel veel kwekers die bewust bepaalde vogels aan elkaar koppelen. Hoe zit het dan in die situaties?

Opmerking

Bij Goulds is het sowieso altijd afwachten, soms lukt het na een tijdje alsnog om er een nestje van te krijgen, het is zeker het wachten waard. Zelf heb ik ooit iets gehoord dat als de pop naast de baltsende zit en met de snavel over de stok strijkt dat het een goed teken was. (Geen idee of dit echt klopt maar ze strijken meestal wel)

Succes met de kweek
        Groeten Tom

Opmerking

Hallo Gerd Jan
          Mijn ervaring is bij de Gouldamadine liefde op het eerste gezicht ,zitten de man en pop s'avonds voor de nacht bij elkaar dan zal dat een goed koppel zijn zitten ze ver uit elkaar zal het niet gauw een koppel worden het beste zal dan zijn een nieuwe partner geven !

Opmerking

Opmerking

dus dan moet je wel bijhouden, hoe je alles gekoppeld hebt ?

zeker met meerdere koppels, zou een software programma handig zijn, of gebeurd het nog veel in een schriftje ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ik doe alles nog steeds in een schriftje of in excel, maar je kan natuurlijk ook kweek 2000 gebruiken.
                groeten gijs

Opmerking

Bedankt voor alle reacties.

inmiddels hebben 3 van mijn 4 poppen een man geaccepteerd. Tenminste de pop wijst met haar staart richting de man buigt de kop naar voren en begint ook met de kop te schudden. Ik neem aan dat dit wel wat gaat worden. Volgende week de nestkastjes er maar eens bij hangen. Mijn 4e pop heeft 2 mannen geweigerd en zal nu een poosje geduld moeten hebben want mijn 4e man is 3 weken geleden ineens gaan ruien.

Groet,
                  Gert-Jan

Opmerking

Kweek2000 schijnt hier nog aangepast af te halen te zijn:
                    http://www.nzc-friesland.nl/phpbb3/v...php?f=14&t=736
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                    X