Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purpergranaatastrilde jonkies dood !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Purpergranaatastrilde jonkies dood !!!

Hallo ,
    heb een zeer mooi koppel geringde Purpergranaatastrildes van ruim een jaar oud.
    Hebben zeer goed gebroed op hun eerste eitjes, en 3 zijn er eergisteren uitgekomen.Nu zijn ze alledrie doodgegaan.
    Zo te zien niet gevoerd.
    Wat ik ze heb aangeboden is: eivoer tropen van orlux en kanarie eivoer gemengd met geraspte wortel om het rul te maken. Hier doorheen pinkies buffelowwormpjes en hele kleine meelwormpjes.Koppel at hier goed van en ging meteen weer naar de jonkies maar helaas niet gevoerd denk ik. Bleven goed op nest zitten. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe moet ik het de volgende keer doen?
    Graag jullie advies.

dat je vogels ruim een jaar oud zijn, geeft geen garantie.

meestal is het eerste nestje niet zo veel soeps, denk dat je het gewoon nog eens moet proberen.
    groeten gijs

Opmerking

Het blijft moeilijk om dit soort vogels met natuurbroed groot te brengen.Zelf heb ik ze ook gekweekt.Of ze werden niet gevoerd,of na een paar dagen uit het nest geworpen.Aan de voeding ligt het niet. Dus wat dat betreft,doe je niets verkeerd.Na vele teleurstellingen,heb ik wat japanse meeuwtjes aangeschaft.Deze hebben ze zonder problemen groot gebracht.Ik wil niet zeggen,dat natuurbroed onmogelijk is,maar mij is het nooit gelukt. Mvg,Dick.

Opmerking

Hallo Karel,

In deze tijd van het jaar moet je voeding kloppen.
        Ga je buiten kweken in de zomer maanden dan pakken de vogels buiten
        Nog wel eens iets extra's mee.
        Mijn ervaring is bij de goudbuikjes en vuurvinken dat dat beter werkt.
        Maar ieder zijn methode.
        Misschien Fruitvliegjes verstrekken kun je proberen.

Groeten Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

Voor zover alvast bedankt voor jullie reacties.
          Is er dan niemand die natuurbroed heeft gekweekt met deze mooie vogels?
          Of is het allemaal kweek van onder de meeuwen?
          Indien je import koopt kan dat dan geen probleem opleveren lijkt me dan of is dat ook niet de oplossing.
          Ik heb ze geringd gekocht dus dat kan evt wel meeuwenbroed zijn maar die man zei dat het natuurbroed was.
          Is er nog iemand die natuurbroed kweekt zodat ik met u in contact kan komen.

Graag jullie mening.

Opmerking

hallo,natuurbroed of niet maakt weinig uit,als de omstandigheden goed zijn en de vogels oud genoeg vooral de pop en natuurlijk dat het klikt en ze allebei tegelijk broedrijp zijn.
            Dan lukt het misschien,en zelfs dan is de kans erop nog zeer klein.
            het zijn nu eenmaal moeilijke vogels en lukt het bijv,wat houd je dan over aan het eind van het broedseizoen,meestal kweek je als je natuurbroed kweekt er enkele jongen uit en dan vaak ook nog mannen.
            zoals ik het zou doen is let wel een advies hoor,leg het eerste nest onder pleegouders,zie je japanse meeuwen niet zitten gebruik dan zilverbekken of blauwfazantjes die staan vrij dichtbij de granaatastrilde,s.
            En de 2,e ronde laat je de vogels het zelf doen,ik heb het zo weleens gedaan met blauwgrijsroodstaartjes en zilverbekken en de zilverbekken kwamen uit bij de blauwgrijsroodstaartjes en die brachten ze prima groot,de blauwgrijsroodstaartjes onder de zilverbekken kwamen niet uit jammer genoeg maar ze hadden wel ervaring gekregen met het grootbrengen,mvg wim

Opmerking

Karel, stuur me even een pb.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
              X