Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kopkleuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nieuwe kopkleuren

Om mijn jonge gouldmannetjes van dit jaar onverwant te maken had ik 2 nieuwe popjes nodig.
    Graag wil ik volgend seizoen verder met de originele wildkleur, met rode of oranje kop.

Na een speurtocht van enkele dagen bij verschillende kwekers en vogel speciaalzaken in de buurt, ( 50 km.) kon ik aan deze kopkleuren niet aan komen.
    Een van de kwekers had 10 tallen zwartkoppen.
    Een andere kweker had ook alleen zwartkoppen en verder allerlei kleurslagen die niets meer te maken hebben met de originele wildkleur.
    Mooie vogels, dat wel, maar niet wat ik zoek. Nou pech voor mij dan.
    Dan maar 2 zwartkoppen gekocht.

Is er in Nederland ook zo moeilijk aan rood of oranje kop poppen te komen?
    De 2 popjes doen het goed. Ze zitten nu een weekje apart en zijn al aan de omgeving gewent.
    Ben benieuwd volgend seizoen.

groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Mooi zwart is niet lelijk Heidi. Bovendien zijn 70 procent van de Gould amadines in het wild Zwartkop, 30 % roodkop en slechts 0.01 % geelkop (of oranje zoals Konings gezind Nederland het noemt)

Hier Down Under zijn er een hele groep kwekers die samen een groep hebben opgezet om slechts wildkleur en wild formaat te kweken, zowel in de tropen als in de kromsnavels. "gewone" grijze klein formaat zebravinken zoals ze in het wild voorkomen en die op een TT zouden worden afgeslacht. Het is maar waar je van houd. Voor mij zit je op het juiste pad.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hoi Heidi, leuk en mooi!
      Wij houden juist van de wildkleuren bij vogels!

Succes met je vogels/koppels.

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Hallo Heidi,

Om je vraag te beantwoorden hier is het niet zo moeilijk om aan RK en OK te komen.

Succes met je kweek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
          Mooi zwart is niet lelijk Heidi. Bovendien zijn 70 procent van de Gould amadines in het wild Zwartkop, 30 % roodkop en slechts 0.01 % geelkop (of oranje zoals Konings gezind Nederland het noemt)

Hier Down Under zijn er een hele groep kwekers die samen een groep hebben opgezet om slechts wildkleur en wild formaat te kweken, zowel in de tropen als in de kromsnavels. "gewone" grijze klein formaat zebravinken zoals ze in het wild voorkomen en die op een TT zouden worden afgeslacht. Het is maar waar je van houd. Voor mij zit je op het juiste pad.

Dat wist ik niet Kees dat er zoveel zwartkoppen in het wild zijn, wel leuk om te weten nu.

Wel goed die kweek programma's om de wildkleur te behouden.
          groetjes
          Heidi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
            Hoi Heidi, leuk en mooi!
            Wij houden juist van de wildkleuren bij vogels!

Succes met je vogels/koppels.

Groetjes, Chantal
            Dank je wel Chantal.

Wildkleur vind ik ook de mooiste.

Deze heb ik dit jaar zelf gekweekt. Er waren er heel wat meer, maar de mooiste heb ik gehouden.

groetjes
            Heidi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
              Hallo Heidi,

Om je vraag te beantwoorden hier is het niet zo moeilijk om aan RK en OK te komen.

Succes met je kweek
              Dank je wel.

Dan moet ik volgend jaar wat verder kijken dan mijn neus lang is en eens over de grens gaan.
              groetjes
              Heidi

Opmerking

Supermooi!!

Ik zie hier idd wel oranje en roodkoppen van goulds.
                Die kleurvlakken zijn altijd gaaf bij goulds. Net een schilderpalet.

Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht

Mooi initiatief. Ik ben persoonlijk ook geen fan van kleurmutaties.

Opmerking

Ik heb sinds kort ook goulds RK PB man en ZK PB pop geweldige vogels.
                    en heidi wat een prachtige vogels die roodkop en oranje kop op de fotos!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
                      Dank je wel Chantal.

Wildkleur vind ik ook de mooiste.

Deze heb ik dit jaar zelf gekweekt. Er waren er heel wat meer, maar de mooiste heb ik gehouden.

hele mooie vogels Heidi, kan me voorstellen dat je die zelf houd.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

erg mooi heidi, ziet er netjes uit.
                        groeten gijs

Opmerking

zien er inderdaad goed uit Heidi, hoeveel heb je er gekweekt dit jaar?

groetjes fons
                          Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                          uit het restant de rest van het land.

Opmerking

inderdaad mooie vogels,heb wel een vraag heb je ook een doelstelling bijv ga je of doe je mee met tt,s,doe dit jaar voor het eerst mee met de goulds,ik kweek zelf in hoofdzaak de wildkleur en heb alleen lutino als mutant.
                            ik probeer juist om zoveel mogelijk rood en oranjekop te kweken.
                            heb je de goulds verwarmd zitten of juist niet,
                            wat ik nu vaak zie bij de goulds en sommige andere vogels,dat er tekening verloren gaat die soortafhankelijk zijn,of die tekening we al dan niet opzit bij wildvang vogels is de vraag natuurlijk.
                            ik bedoel dan de schubtekening op de stuit bij goulds ,de lichte nekvlek bij moluksbronzemannen,en veel plezier met de goulds groet wim
                            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht

Hele mooie kopkleuren met een goede afscheiding van het masker Heidi.
                              Ik combineerde vaak roodkop x zwartkop om een goede aftekening te behouden, daar de combinatie van roodkop x roodkop op den duur een minder masker gingen vertonen.

groetjes Drum.

Opmerking

Working...
                              X