Om mijn jonge gouldmannetjes van dit jaar onverwant te maken had ik 2 nieuwe popjes nodig.
Graag wil ik volgend seizoen verder met de originele wildkleur, met rode of oranje kop.
Na een speurtocht van enkele dagen bij verschillende kwekers en vogel speciaalzaken in de buurt, ( 50 km.) kon ik aan deze kopkleuren niet aan komen.
Een van de kwekers had 10 tallen zwartkoppen.
Een andere kweker had ook alleen zwartkoppen en verder allerlei kleurslagen die niets meer te maken hebben met de originele wildkleur.
Mooie vogels, dat wel, maar niet wat ik zoek. Nou pech voor mij dan.
Dan maar 2 zwartkoppen gekocht.
Is er in Nederland ook zo moeilijk aan rood of oranje kop poppen te komen?
De 2 popjes doen het goed. Ze zitten nu een weekje apart en zijn al aan de omgeving gewent.
Ben benieuwd volgend seizoen.
Graag wil ik volgend seizoen verder met de originele wildkleur, met rode of oranje kop.
Na een speurtocht van enkele dagen bij verschillende kwekers en vogel speciaalzaken in de buurt, ( 50 km.) kon ik aan deze kopkleuren niet aan komen.
Een van de kwekers had 10 tallen zwartkoppen.
Een andere kweker had ook alleen zwartkoppen en verder allerlei kleurslagen die niets meer te maken hebben met de originele wildkleur.
Mooie vogels, dat wel, maar niet wat ik zoek. Nou pech voor mij dan.
Dan maar 2 zwartkoppen gekocht.
Is er in Nederland ook zo moeilijk aan rood of oranje kop poppen te komen?
De 2 popjes doen het goed. Ze zitten nu een weekje apart en zijn al aan de omgeving gewent.
Ben benieuwd volgend seizoen.

Opmerking