even een vraag hoe lang nemen jullie normaal tussen twee Broedronden 3 maanden of 6 maanden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rust tijd
Collapse
X
-
Over wat voor vogels heb je het?
Mijn edelzangers bijvb doen 2 -3 rondes achterelkaar,als de jongen uitgevlogen zijn en de man ze nog bijvoert heeft de pop al nieuwe eieren.
3 rondes is wel de max en zijn ze het vaak ook wel zat en stoppen er dan zelf mee of vallen in de rui.
Ander voorbeeld:in het verleden geelbuikcini's gehad,deze deden tussen november en maart 2 of soms 3 rondes en gingen dan iets ruien,geen volledige rui maar een paar pennen en wat dons en deden dan in augustus nog 1 ronde.
Dus wat ik zeg over wat voor vogels praten we?Mvg,
Kingfisher.
-
Hier worden de vogels eind febr. begin maart gekoppeld.
Als alles goed gaat doen ze dan 2 of 3 rondes achter elkaar, sommige doen maar 2 rondes en sommige zelfs maar 1 ronde?.
De laatste jonge vogels zijn dan eind mei begin juni zelfstandig.
Dan vallen de meeste ouder vogels ook in de rui en is het gedaan tot het jaar erop.
De periode waarin er niet wordt gebroed is vanaf juni tot begin maart, dat zijn dan 10 maanden.
Maar het wijkt hier en daar wel af. Het gaat niet altijd bij elk koppel zo.
Vogels kun je namelijk niet dwingen.
Ik heb Amerikaanse sijzen en gouldamadines.Last edited by loodje; 12-11-2014, 20:54.
Opmerking
-
Het mooiste is maar dit kan met bepaalde soorten beter dan andere.
Om ca 3 a 4 maanden broeden dan rust.
En dan jaar erop zelfde tijd weer broeden.
Met kanaries kan dit prima.
Let erop meeste vogels moeten minimaal 9 maanden zijn sommige zelfs ouder.
Dus lang doorgaan geeft verschuiven van je kweek seizoen.
En de meeste hebben wel overwogen een kweektijd gekozen omdat ze dan het meeste tijd hebben of
Anders de jongen niet op kleur zijn voor de tot.
Gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking