Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ceresamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ceresamadine

Goedenavond ik heb sinds kort een koppel ceresamadine wildkleur nou wou ik wat basiskennis achterkomen wat moet ik doen om die beestjes naar der zin te maken en hoe stoom ik ze klaar om te gaan broeden en een liefdeskoppel ervan te maken

Groeten eduard

Het wordt elke keer weer gezegd hier, en het is ook waar. Lees je eerst in en doe zo veel mogelijk kennis op over een soort vogel, voordat je ze aanschaft. Je doet het nu dus verkeerd om. Het is belangrijk dat je eerst weet hoe en wat, voordat je de vogels aanschaft.

Opmerking

je kunt als je de naam gewoon googled al veel vinden.
      groeten gijs

Opmerking

Ik heb dit koppel omdat het koppel bij de andere eigenaar weg moest omdat die er niet meer voor kon zorgen dus had niet veel keuze ja internet staat veel op maar wou weten wat jullie ervaringen waren

Opmerking

Opmerking

ik heb ze een paar jaar gehad, en kreeg vrij eenvoudig jongen. ik had ze in een voliere die niet te druk was, samen met onder meer binsen astrildes. ze hebben zelf een nest gebouwd van kokos, en stro.

bij mij kregen ze onbeperkt buffalo`s als levend voer, en uiteraard een goede zaad mengeling.

met de zoekfunctie op het forum is er nog wel meer te vinden.

ja, en ik heb ook wel eens vogels gekocht, voordat ik wist wat ze nodig hadden. soms sta je in een winkel, en kan je het niet laten, toch ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

jonkie

groeten Ton

Opmerking

Ja dat is zo ton ma dit koppel kreeg ik door omstandigheden dus ja vrij lastig staan nu op een koude slaapkamer zonder verwarming bedoeling is da ze volgend jaar buiten blijven wil ze nu alvast koppelen nu ze binnen staan kan alvast gebeurd zijn in ieder geval bedankt voor de info site en ton hoop dat het net zo goed ga als mijn spitsstaarten

Opmerking

Deze vogel soort is net zoals de Binsen astrilde een kudde dier en kan goed met meerdere koppels worden gehouden; in feite de preferentie met dit soort is meerdere koppels.
                  Het zijn hele rustige en vredelievende vogeltjes die goed in een gezelschaps voliere gaan.
                  Omderscheid tussen de man en pop is overduidelijk zoals je inmiddels wel zult hebben gezien.

Kweken is vrij makkelijk en met een goed zaadmengsel en wat groenvoer gaan ze al gauw tot the kweek over.Levend voer vond ik met deze soort geen vereiste.
                  Ze maken hun eigen nest in Tee tree en wat groen. Nest inspectie wordt bij velen niet getoloreerd.

Nog even een op of aanmerking met betrekking to Australische prachtvinken in het algemeen.
                  Behalve de Gould amadine en de Zon astrilden gebruiken geen der andere soorten bij voorkeur een nest kastje van welke soort dan ook en gaan tot de kweek over is een eigen gefabriceerd nest. Soms hoog in de voliere, soms laag bij de grond wat natuurlijk aan het soort ligt.
                  De zon astrildes en goulds gebruiken dan beiden het zelfde soort nestkastje met een "portiek"

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

leuke foto ton
                    groeten gijs

Opmerking

dank je, heb er nog meer, maar mijn laptop, waar ze op staan is in revisie.
                      groeten Ton

Opmerking

Nou ton als je je foto's weer heb wil ik ze best eens zien

Opmerking

zal er aan denken, als die weer terug is.
                          groeten Ton

Opmerking

heb ook nog een externe harde schijf waar ik een backup op heb staan, ook van mijn foto`s......

groeten Ton

Opmerking

mooie vogels ton, volgens mij hadden ze honger
                              groeten gijs

Opmerking

Working...
                              X