Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

dat waren oude plannen ik hou het gewoon bij gouldamadines ik heb al meer dan 10 jaar ervaring met vogels. Afrikaanse tot Australische prachtvinken tot kanaries. Maar als ik soms wat in me kop heb wil ik alles maak ik over de ruimte maar geen zorgen dat heb ik zat en hoe groot is jou voliere tal ? en welke vogels heb je allemaal en hoeveel?
    Last edited by Tropenkweker078; 09-11-2014, 22:33.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tropenkweker078 Bekijk Bericht
      dat waren oude plannen ik hou het gewoon bij gouldamadines ik heb al meer dan 10 jaar ervaring met vogels. Afrikaanse tot Australische prachtvinken tot kanaries. Maar als ik soms wat in me kop heb wil ik alles maak ik over de ruimte maar geen zorgen dat heb ik zat en hoe groot is jou voliere tal ? en welke vogels heb je allemaal en hoeveel?
      Onder mijn berichten staat de link naar onze voliere, daar kun je zien hoe onze volieres zijn.

Gelukkig dat je dus niet al je dingen die je op dit forum zet tot uitvoer brengt.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik ben eigelijk een gouldamadines kweker als ik zin/vogels over heb speel ik ook tt. en haal ook goede punten. maar soms krijg ik soms periodes dat ik alles wil en niet meer weet wat ik wil. maar ik denk wel dat ik wat anders er bij wil. niet super veel gewoon voor de lol in de buiten vlucht dacht zelf aan 3-3 binsenastrilde en 1 koppel Dornastrildes en 1 koppel forbes papagaai amadines. goudbuikjes en oranjekaakjes vind ik ook leuk alleen ik kweek in de winter met de goulds en het kan 10 graden zijn en ik denk zelf dat oranjekaakjes en goudbuikjes daar niet tegen kunnen. Raden jullie dat af of moet het kunnen?

Opmerking

zelf denk ik dat goudbuikjes wel kan vroeger ook gehad import vogels beleven in te winter leven onverwarmd. en Mozambiquesijsjes moet ook wel lukken me oom heb ze ook in de kou maar oranjekaakjes en Blauwfazantjes kunnen niet tegen de kou volgens mijn.

Opmerking

Zelf vind ik mijn hoogte en breedte prima maarja Menigen verschillen. zelf ken ik kwekers die in een flat in het kleine kamertje vogels kweken en 93 punten haal een kampioen word dus ja. En de zelfde hoogte en breedte hebben.
            Maar die kwekers houden de vogels per koppel in een kweekkooi van 80x40x40 en dat is andere koek.
            En dat gegoochel met de afmetingen en de hoeveelheid en soorten vogels komt bij mij erg chaotisch over.
            Een zgn van de hak op de tak liefhebber.
            Of om je eigen woorden te gebruiken: maar soms krijg ik soms periodes dat ik alles wil en niet meer weet wat ik wil

Opmerking

inderdaad een beetje vaag.

hoe groot is de kooi nu prezies waarin je wilt kweken?
              en hoe groot is de kooi waar je evt iets anders in wil zetten?

en inderdaad zoals drum zegt, worden de meeste tt vogels in kweekkooien gekweekt.
              groeten gijs

Opmerking

ik heb je album bekeken, maar de volieres heb ik niet gezien, of doe ik het niet goed ?

je vogels zien er goed uit.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                  inderdaad een beetje vaag.

hoe groot is de kooi nu prezies waarin je wilt kweken?
                  en hoe groot is de kooi waar je evt iets anders in wil zetten?

en inderdaad zoals drum zegt, worden de meeste tt vogels in kweekkooien gekweekt.
                  De gouldamadines kweek ik in broedkooien van 70 lang 38 breed en 40 hoog. Ze zitten er alleen in als
                  Ze broeden nu dus. de jonge vogels en de oudere gaan daarna als ze zelfstandig en klaar zijn met broeden naar de vlucht van 15 meter. De nieuwe vogels heb ik 2 opties welke is het beste?

Optie 1 in de vlucht van 15 meter en dan alle nest kastjes verspreid. Zitten dan wel met oude en jonge gouldamadines samen maar dat lijkt mijn geen probleem.

Optie 2 ik splits de grote voliere in 9 en 6 meter. dus 9 meter voor de jonge en oude goulds en 6 meter voor wat anders.

Opmerking

De gouldamadines kweek ik in broedkooien van 70 lang 38 breed en 40 hoog. Ze zitten er alleen in als
                    Ze broeden nu dus. de jonge vogels en de oudere gaan daarna als ze zelfstandig en klaar zijn met broeden naar de vlucht van 15 meter. De nieuwe vogels heb ik 2 opties welke is het beste?

Optie 1 in de vlucht van 15 meter en dan alle nest kastjes verspreid. Zitten dan wel met oude en jonge gouldamadines samen maar dat lijkt mijn geen probleem.

Optie 2 ik splits de grote voliere in 9 en 6 meter. dus 9 meter voor de jonge en oude goulds en 6 meter voor wat anders.
                    Wij zijn tegenstander van kleine hokjes voor vogels. Dat heb je intussen al, denk ik, wel gemerkt.
                    Die broedkooi vind ik ook niet kunnen.

Die vlucht van 15 meter: hoe breed en hoog is die?

Ik ben heel benieuwd want heb nog steeds geen voorstelling van jouw kooien en hokken. Misschien kun je wat foto's plaatsen?

Je vroeg in een vorig bericht naar onze vogels enzo. Heb je onze site gevonden?
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

oke bedankt voor je reactie, maar wat waren nou de preciese afmetingen van je 15 meter lange kooi?
                      groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                        oke bedankt voor je reactie, maar wat waren nou de preciese afmetingen van je 15 meter lange kooi?
                        de rest van de afmetingen weet ik niet 100 procent zeker. als ik tijd heb maak ik foto's en meet ik de hoogte en de breedte.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                          Wij zijn tegenstander van kleine hokjes voor vogels. Dat heb je intussen al, denk ik, wel gemerkt.
                          Die broedkooi vind ik ook niet kunnen.

Die vlucht van 15 meter: hoe breed en hoog is die?

Ik ben heel benieuwd want heb nog steeds geen voorstelling van jouw kooien en hokken. Misschien kun je wat foto's plaatsen?

Je vroeg in een vorig bericht naar onze vogels enzo. Heb je onze site gevonden?
                          Ja heb naar je site gekeken ziet er goed uit hoor

Opmerking

Working...
                          X