Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraagje over tropen

heb even een paar vragen over tropen

1- kruisen oranjekaakjes en sint helena fazantjes met elkaar?
    2- kunnen oranjekaakjes en blauwfazantjes bij elkaar?
    3 kan je ook 2 koppels oranjekaakjes/goudbuikjes bij elkaar doen?
    4- kunnen binsenastrilde bij afrikkaanse prachtvinken?

alvast bedankt.

1: bij mij is dat nooit gebeurd.

2: ja

3: goudbuikjes kunnen in kolonie, dus ja. mits de ruimte groot genoeg is. 2 koppels oranjekaakjes denk ik wel.

4: ja.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Bedankt

Dan heb ik nog 4 vragen

-1-als ik de Afrikaanse levend voer geef dan eten binsenastrilde Het ook. Maak dat dan uit of niet?
      -2-Als ik Forbes papagaai amadines neem worden die dan agressief tegen andere vogels als die levend voer hebben?
      -3- kan een Mozambiquesijs man ook zonder pop? Gewoon als sier/zang vogel bij de rest?
      -4- hoe groot moet een voliere zijn met 8a9 koppels? Zijn Als je 2-2 Oranjekaakjes,1-1 goudbuikjes,-1-1Sint Helena fazantjes, 3-3binsenastrilde,-1-1 Dornastrilde,-1-1 Forbes papagaai amadines en 1-0 Mozambiquesijs bij elkaar wil?

Opmerking

Nee, Nee, Ja en bijv. 5x2x2

Opmerking

5x2x2 gaat niet lukken mijn vlucht is +-80 hoog maar in totaal kunnen ze 15 meter vliegen dus gelijk nog een vraag.

Mijn lengte van de vlucht is 15 meter als ik +-100 gouldamadines zou kweken. (zitten in de broedkooien nu om te kweken) gaan ze in de zomer naar de vlucht van 15 meter zou dat samen gaan met 8a9 koppels ( als ze broeden) plus een Mozambiquesijs man?

Opmerking

Bericht verwijderd.

Heb vorig topic van tropenkweker078 teruggezocht en teruggelezen.

Het enige wat ik wil zeggen/vragen is of je ook wil denken aan het welzijn van de vogels.
            Last edited by Tal; 09-11-2014, 16:20.
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik stel toch gewoon een vraag en 15 meter is toch groot of nie?

Opmerking

15x2x2 is groot ja,15x0,80x0,80 niet(zo maar een gooi).
                En waarom zou je 100 goulds moeten willen kweken?
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Ik kweek goulds voor de tt enzo maar ik heb 14 koppels gouldamadines dus het kan altijd dat je +- 100 gouldamadines kan kweken. Maar het gaat toch om de lengte en niet echt om de breedte en hoogte?

Opmerking

Zie eerst maar eens 20 mooie goulds te kweken en op stok te krijgen.
                    Het zou kunnen er 100 te kweken, maar ja, wie niet groots denkt komt nergens.
                    En wat de vluchtruimte betreft, 15 meter is lang, maar 80 cm hoog en diep klinkt als een omgevallen schoorsteen.
                    Niet ideaal om zo'n grote hoeveelheid vogels in te willen houden.

Verstand komt met de jaren, maar dan moet je er wel voor openstaan.

Opmerking

Zelf vind ik mijn hoogte en breedte prima maarja Menigen verschillen. zelf ken ik kwekers die in een flat in het kleine kamertje vogels kweken en 93 punten haal een kampioen word dus ja. En de zelfde hoogte en breedte hebben.

Opmerking

Misschien leuk even en fotootje plaatsen?
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

afmetingen zegt niet altijd wat, maar voor de vogels is het wel prettig om niet met z`n allen op een kluitje te hoeven zitten.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Bij mijn album staan 2 foto's van mijn buiten voliere dan krijg je een idee hoe het er bij mijn uit ziet.
                            heb op dit moment 20 gouldamadines poppen en ongeveer 25 mannen en 1 zilverbekje. en dat gaat prima met de ruimte. heb ook al een keer meer dan 65 vogels gehad en ging ook goed kon makkelijk meer bij. en is nu een stukje buiten vlucht bij van 2 meter. En komt binnen nog een vlucht van 180 cm lang bij. Dus de vlucht is 6,5 meter lang buiten dan binnen 6,5 a 7,00 meter lang en dan weer een buiten vlucht van 2 meter en als ik de luikjes open doe kunnen ze 15 meter vliegen en ze kunnen kiezen naar welke buiten vlucht willen

Opmerking

Ik kan het niet laten om toch een reactie te doen. Je blijft onduidelijk over de afmeting(en) van je kooien.
                              Ik hoop voor je vogels dat ze wel wat ruimte hebben maar ik betwijfel het.
                              In een vorig topic schrijf je nl bizarre afmetingen voor je vogels alsof het muizen zijn. :-( Breedte en hoogte van een kooi zijn ook belangrijk, niet alleen de lengte van een kooi. Ze moeten nl ook langs elkaar heen kunnen vliegen zonder zichzelf te verwonden.

Quote van tropenkweker078 uit een vorig topic dat hij spreekt over kooien van ong 2.90cm x 0,45cm x 0,40cm. ( Ik hoop echt dat ik het allemaal verkeerd begrijp!!!!! )
                              Het is de bedoeling om in de winter met 8 koppels gouldamadines te kweken. En in de zomer met de rest. Dus in de winter wil ik de mannen en de poppen van de binsenastrilde,Bichenowastrilde enzo in de kooien(vluchten ) te doen van
                              Last edited by Tal; 09-11-2014, 20:31.
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
                              X