Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke prachtvink?
Collapse
X
-
Ik heb vele jaren zebravinken gehad, maar nooit agressie naar soortgenoten of andere vogels waargenomen. In mijn ogen zijn het heel vredelievende vogeltjes, alleen weten ze niet wanneer ze op moeten houden met jongen grootbrengen.
groetjes fonsUit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
uit het restant de rest van het land.
-
Ik vind zebravinken niet agressief. Wel hebben ze bij hun nest soms een echt territorium en omdat ze geluid maken bij het verdedigen lijkt het heel fanatiek.
Spitsstaarten ken ik verder niet maar ik heb wel gelezen dat ze wat fanatieker kunnen zijn dan gordelgrasvinken.
Wijzelf hebben ook een aantal koppels gordelgrasvinken in de voliere en dat gaat prima.
Ik denk wel dat alles te maken heeft met de ruimte die de vogels hebben.
Kuifkwartels ken ik verder niet in gedrag.
Groetjes, Chantal
ps @fons, als je geen volle nesten wil van je zebravinken dan kun je eitjes omruilen voor kunsteitjes. Wijzelf laten dan 3 eitjes liggen, komen daar dan 2 of 3 jongen van dan is het leuker dan wanneer het maar 1 jong is en hebben ze toch steun aan elkaar met opgroeien en warmte.
Zo kan je koppel toch hun broedsel afmaken maar kost het hen tov 6-8 jongen veel minder kracht en jij hebt minder zebravinkjongen.
Opmerking
-
ik denk dat je het beste de gordelgrasvinken kunt nemen.
zebravinken zijn alleen aggressief als ze hun nest willen beschermen, maar aangezien er geen poppen bij zitten, is er geen nest om te beschermen.
de kuifkwartels zullen totaal geen problemen opleveren, mits ze niet telkens schrikken van een hond of een ander dier dat steeds tegen de voliere aan komt, want de kuifkwarters springen dan omhoog en zo kunnen ze er wel eens ooit een nestkastje af stoten.groeten gijs
Opmerking
-
Honden of dergelijke die ze aan het schrikken kunnen maken, lopen hier niet rond. Of het moest een verdwaalde kat zijn. Omhoog springen hebben ze hier nog nooit gedaan. Als ze schrikken of bang zijn lopen ze gewoon een eindje voort of snel het nachthok in.
Gordelgrasvinken vind ik persoonijk niet zo'n mooie vogels, daarom dat ik ze ook niet tussen mijn keuzes had gezet.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk BerichtHonden of dergelijke die ze aan het schrikken kunnen maken, lopen hier niet rond. Of het moest een verdwaalde kat zijn. Omhoog springen hebben ze hier nog nooit gedaan. Als ze schrikken of bang zijn lopen ze gewoon een eindje voort of snel het nachthok in.
Gordelgrasvinken vind ik persoonijk niet zo'n mooie vogels, daarom dat ik ze ook niet tussen mijn keuzes had gezet.Dat kan ik me goed voorstellen
Opmerking
-
Waarom ga je niet voor bijvoorbeeld de Driekleur, Roodkop of Forbes papegaai amadine? Leuke, levendige vogels.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk BerichtDat het familie is, daar was ik me van bewust. Maar ondanks de sterke gelijkenissen vind ik de gordelgrasvink een 'doodsere' vogel dan de spitsstaartamadine. Hoofdzakelijk door de kortere staart en de zwartgrijze snavel. Maar dat is uiteraard allemaal persoonlijke smaak.
Mijn man vond ze altijd al heel leuk (allebei) maar ik vond het net ninja'smaar dus toch een keer een koppel gordels gekocht, en, ze blijken heel braaf te zijn tegen andere vogels. Niets ninja's
Succes met je keuze!
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking