Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vererving spitsstaart isabel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vererving spitsstaart isabel

Hallo,

Ik heb een vraagje over vererving van Isabel bij de spitsstaarten.
    Wat krijg ik uit een man wild kleur/split isabel x pop wildkleur split Isabel.
    Heb al op de site www.mijngrasvinken.be gekeken, maar daar zie ik hem niet tussen staan in de tabel.

Ik hoor het graag
    :) Iemand dood maken met een blije vogel:)

hallo
    het meest waarschijnlijke is je krijgt er mannen en poppen isabel uit en ook man en pop wildkleuren die mogelijk split [dus verervend zijn,maar misschien niet allemaal moe tje dus uitproberen met proefparingen].
    ik zou als je de mogelijkheid hebt ze op een isabel zetten.
    mvg wim

Opmerking

25% isabel de rest is 25% wildkleur en 50% split isabel, alleen weet je dus niet welke van de 75% de slitten zijn, dus geen handige koppeling.

Opmerking

En split x wildkleur????
        Het beste is om dus altijd met een mutatie te koppelen.

Groeten.
        :) Iemand dood maken met een blije vogel:)

Opmerking

hallo
          inderdaad geen handige koppeling,alleen die procenten kan je wel vergeten ,het hangt ook helemaal van de sterkte van de mutatie af hoeveel je er kan verwachten of juist geeneen,ook dit is weer verschillend per
          vogel die je bezit.
          voorbeeld zilverbek split ino keer wildkleur pop 4 ino poppen nou dit is dan wel geluk hebben[koppeling die ik eens heb uitgeprobeerd]meestal 1 ino pop maar vaker geeneen.
          mvg wim

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door albert_spitsstaart Bekijk Bericht
            Hallo,

Ik heb een vraagje over vererving van Isabel bij de spitsstaarten.
            Wat krijg ik uit een man wild kleur/split isabel x pop wildkleur split Isabel.
            Heb al op de site www.mijngrasvinken.be gekeken, maar daar zie ik hem niet tussen staan in de tabel.

Ik hoor het graag
            Staat wel op de betreffende site, kijk even bij vererving recessief onderste regel.
            Mvg Karel
            http://users.telenet.be/mijn-grasvinken/

Opmerking

Working...
            X