Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vraagje

Een vraag!
    Als je bastaarden kweekt van Serinus a atrogularis x Serinus a somereni,
    of anders om . Hoelang gaat het dan duren voor je weer op de juiste soort zit.
    Als het zo wie zo al mogelijk is om weer terug te komen op de oorspronkelijke soort.
    Zelf ben ik niet zo thuis in deze , eigenlijk helemaal niet vandaar mijn vraag.
    Mede ook dat de Ser a, atrogularis voor als nog bijna niet meer te vinden is .
    Mvg joekie

Er nog vanuitgaande dat er geen blokkade optreed,men heeft dit bijvb geprobeerd met de europese kanarie en de gewone kanarie maar na ik meen de derde generatie lukte dit niet meer.
    Plus het feit dat je naar mijn idee minimaal een stuk of 4-5 onverwante atrogularissen moet hebben omdat je dan de F1 moet terugparen aan aan de atrogularis en dan de daaruit komende jongen ook weer terug moet paren aan een andere atrogularis omdat je anders te dicht verwant gaat kweken.
    Dat er geen atrogularissen te krijgen zijn is de reden dat ik er al een jaar of 6 geleden mee ben gestopt.
    Last edited by kingfisher; 01-11-2014, 23:03.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Kingfisher,
      Daarom probeer ik ook via deze weg mogelijk heden te vinden om verder te komen maar zoals je al zegt zijn er geen of bijna geen atrogularis meer te vinden.
      Ik heb me zelf drie slagen [en nog] in het rond gezocht om er nog een enkele te vinden . Maar opgeven nee, al ben ik binnen een paar jaar er ook , zonder bloedverversing , klaar mee . Daarom zijn er nog die iets te bieden hebben. En als we met alle soorten gaan stoppen die er bijna niet meer ,of moeilijk te verkrijgen zijn? Waar gaan we dan naar toe?

Opmerking

hallo is de nederlandse naam zwartkeel edelzanger,toch zie ik er af en toe enkele aangeboden of is dat toch een andere soort,mvg wim

Opmerking

Ja Wim dat klopt die nu zo nu en dan aangeboden word is de S A SOMERENI

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
            hallo is de nederlandse naam zwartkeel edelzanger,toch zie ik er af en toe enkele aangeboden of is dat toch een andere soort,mvg wim
            Zowel de S.a.somereni als de S.a.atrogularis zijn zwartkeeledelzangers.
            De S.somereni heeft de grote zwarte keelvlek en de S.atrogularis een kleine.

Begrijp wel Jan dat je naar oplossingen zoekt,hoe moeilijk het ook is,heb wel respect voor wat je doet/probeert.
            Ik had dat geduld niet.
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Dat begrijp ik helemaal,

Opmerking

Working...
              X