Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mochten ze nog bij elkaar zitten dan is het sterk aan te raden om de goudbuiken uit deze kooi te halen en elders te huisvesten.
De kans dat de cuba's hun aanwezigheid binnenkort niet meer accepteren is aanzienlijk, de kans dat de goudbuiken dit niet overleven ook.
#
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
De eitjes komen dit weekend normaal gezien uit, de enige zorg die ik heb is waarvan ik de Cuba's heb gekocht is dat deze persoon zei dat het mannetje de kleintjes uit het nest gooit zodra ze zijn uitgekomen, is het verstandig om dan de man apart te zetten? Want de pop is eigenlijk de enigste die broed, de man doet dit niet....
De eitjes komen dit weekend normaal gezien uit, de enige zorg die ik heb is waarvan ik de Cuba's heb gekocht is dat deze persoon zei dat het mannetje de kleintjes uit het nest gooit zodra ze zijn uitgekomen, is het verstandig om dan de man apart te zetten? Want de pop is eigenlijk de enigste die broed, de man doet dit niet....
Als jij op de 13e het eerste ei had..., dan moet je 12 tot 13 dagen optellen vanaf het derde ei, dus de 15e. Dan kom ik op dinsdag de 27e of woensdag de 28e wanneer de eieren moeten uitkomen.
De Cuba's zitten nu in de binnenvoliere , is het dan verstandig om ze nu alsnog in de broedkooi te plaatsen met het nestkastjes met de eieren erin? Of zal ze dan wegens de nieuwe omgeving het nest niet meer uitbroeden? Want ik kan de broedkooi in 2 delen zodat de man apart zit maar de pop nog kan zien...
De kans bestaat dat als je ze gaat verplaatsen dat de pop het nest verlaat. Ik zou de man apart zetten in een tt kooitje. Met een stok aan de buitenkant. Eventuele uitgevlogen jongen zullen dan vanzelf wel gaan bedelen bij hun vader om voedsel. Hij kan op die manier meevoeren. Pas wel op, want de kans bestaat dat hij de kleintjes door de tralies heen ook beschadigd.
De pop broed alleen, geen wisselbroed bij cubavinkjes.
Toen ik ze had.
Een van mijn mannen was een echte rotzak.
Ze vlogen in de binnen voliere, een behoorlijke ruimte van 4x3x3 meter.
De jonge vlogen uit en hij had er meteen een te pakken. Hij vloog het ukkie in de lucht al aan. Een mannetje was dat.
Jongen uit het nest gooien, heeft hij nooit gedaan.
Twee andere mannen (niet bij elkaar in dezelfde ruimte natuurlijk) vertoonde dit gedrag veel minder.
Wel jagen achter de jongen maar niet aanvallen.
Verplaatsen zou ik inderdaad niet doen.
De man, of de jongen (als deze uitgevlogen zijn), in een TT of baby kooitje zetten, is zeker een goede oplossing.
Opmerking