Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luchtvochtigheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• luchtvochtigheid

De vochtigheid is 90% dat is toch super slecht of niet ?
    Zeker als je nu gaat of aan het broeden bent .
    Ben benieuwd hoe het bij anderen is ,en wat jullie er van vinden
    Als je geduld heb kan je vogels kweken
    Gr. Ad

Hier is het 79% en 1025mb en de luchtbevochtiger heeft niks te doen inderdaad. Beide zijn erg hoog geweest de afgelopen tijd, terwijl dit eigenlijk tegenstrijdig is.
    Dalende luchtdruk zou meer bewolking moeten geven en dus hogere luchtvochtigheid. Ik denk ook dat dit een oorzaak kan zijn van een slechte kweek de afgelopen maand.

Ik denk dat vooral de luchtdruk omlaag moet. Luchtvochtigheid valt nog wat te regelen. Luchtdruk niet. De verwachting is dat de luchtdruk omlaag gaat naar hooguit 995mb op 4 november. Dus wie weet barst de kweek los komende week

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door advano Bekijk Bericht
      De vochtigheid is 90% dat is toch super slecht of niet ?
      Zeker als je nu gaat of aan het broeden bent .
      Ben benieuwd hoe het bij anderen is ,en wat jullie er van vinden
      Luchtvochtigheid is nauwelijks van betekenis voor de eieren en de uitkomst, van vogels.
      Vocht zit er in vanaf de eileg.
      Het reguleren van vocht in het ei wordt o.a. veroorzaakt door de beschermende waslaag door een gezonde vogel afgegeven aan het ei.
      Een badende vogel is een gezonde vogel, vandaar de gedachte dat badwater nodig zou zijn.

Bedenk maar dat alle vogels die niet baden maar een zandbad nemen ook de eieren uit broeden.

Opmerking

Als je geduld heb kan je vogels kweken
        Gr. Ad

Opmerking

hallo
          nou ik denk dat de luchtvochtigheid wel degelijk heel belangrijk is die moet eigenlijk 60 tot 70 procent zijn en luchtdruk is denk ik toch beduidend minder belangrijk.
          wat eigenlijk veel belangrijker is maar vaak vergeten word is
          dat de poppen waar je mee kweekt eigenlijk een jaar oud moeten zijn,en wat mijn ervaring is kweek jong keer oud,dus vogels van 2013 keer vogels van 2012 of ouder.
          ook als ik bij sommige kwekers kijk is de conditie van de vogels ook maar matig.
          heb ooit eens zilverbekken buiten laten overwinteren en het jaar erop nog nooit zoveel zilverbekken gekweekt met die vogels,dus ook temperatuur te koud of juist veel te warm is ook belangrijk.
          en hebben de vogels waar je mee kweekt weleens of juist bijna nooit eivoer gegeten of gekregen.
          kijk dit zijn allemaal dingen die heel gewoon lijken maar toch krijg ik er nogwel eens vragen over.
          ook lees ik vaak over eiwitvergiftiging oftewel teveel dierlijke eiwitten en dan gooien ze de jongen eruit,of de vogels blijven maar doorleggen kwa eieren.
          is een vogel te broeds is er meestal geen stoppen meer mogelijk.
          je kan bijv ook proberen om het dierlijk eiwit op een andere manier aan te bieden,of helemaal weg te laten.
          ik zeg eigenlijk altijd als je met een soort begint probeer dan eerst zo snel mogelijk eigen gekweekte poppen te krijgen dan zal je zien dat het het jaar erop veel beter gaat.
          mvg wim

Opmerking

Working...
          X