Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips gevraagd mozambiquesijs + grasparkiet in huiskamer, kan dit ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tips gevraagd mozambiquesijs + grasparkiet in huiskamer, kan dit ?

goedemiddag
    ik heb al jaren een mozambiquesijsje in de woonkamer, kooitje hangt aan het plafond.
    nou wilde ik graag voornamelijk omdat de kinderen het al heel lang zo graag willen een jong tam grasparkietje kopen.(ik vind het zelf ook helemaal geweldig trouwens) Alleen paar jaar geleden had ik dat al gedaan maar dat werd geen succes want de parkiet ging alleen maar de hele dag op de kooi van de mozambiquesijs zitten, die vogel zitten irriteren omdat ie gefrustreerd was dat ie er niet bij kon. Resultaat: parkietje had geen interesse meer in mensen maar alleen maar in de sijs en de sijs fladderde gestressd in zn kooitje rond omdat die parkiet er de hele dag op zat, geen succes dus, daarom parkietje maar weggedaan.
    Nou vraag ik me af dat als ik een gekortwiekt parkietje neem of dat dan wel werkt of is dat dan juist nog zieliger omdat die dan de mozambiquesijs de hele dag hoort en ziet en er dan dus niet bij kan komen? Of is dit gewoon te doen, ik ben bang dat dat dus juist zielig is voor die parkiet?
    En om mijn mozambiquesijs na al die jaren weg te doen is ook geen optie..
    Hoe kan ik het nou regelen dat de kids toch hun langverwachtte tamme grasparkietje kunnen krijgen en de sijs niet weg hoeft?
    Tips gevraagd!!

was het niet gemakkelijker het er maar 1 keer op te zetten?
    groeten gijs

Opmerking

ja eigenlijk wel ja

Opmerking

mijns inziens is dat je de parkiet ook in zijn hok laat zitten, net als de sijs. maar dat zal je wel niet willen. je wil natuurlijk spelen met die jonge tamme parkiet.

ik denk dat je het antwoord wel weet, het zal het zelfde gaan als vorige keer vrees ik.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het verhaal kortwieken moet je al helemaal vergeten,neem aan dat jij voor je lol ook niet met een gipsbeen gaat lopen?
          Een vogel hoort te vliegen en niet daarin belemmerd te worden,misschien gewoon wachten tot de mozambiquesijs gaat hemelen?
          Kan zijn dat je wel een lange adem moet hebben,mozambiquen kunnen 15 jaar worden of soms nog wel iets ouder.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Eens een artikel gelezen over een mozambique sijs die was 24 jaar geworden
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ja heb ook ooit zoiets gehoord michael
              groeten gijs

Opmerking

De mozambiquesijs van mijn schoonmoeder is 22 jaar oud geworden

Opmerking

ik hoop dat ie heel erg oud mag worden ja want ik doe hem voor geen goud weg!

Opmerking

en dan nog wat met dat "in zijn hok laten zitten" (wat klinkt dat negatief en denegrerend zeg) mijn mozambiquesijs mag hier elke dag vrij rondvliegen in de woonkamer wat ie geweldig vindt, dus nee mijn sijsje zit niet altijd maar in zijn "hok" en hij zit ook in een ruime vogelkooi waar hij ook nog eens vliegruimte heeft dus ik weet niet watvoor negatieve gedachtengang en vooroordelen jij hier meteen hebt? Ik houd van mijn vogeltje ja, als die dood gaat sta ik hem met mijn kinderen huilend in de tuin te begraven kan ik je nu al vertellen, nou ik denk dat jullie kwekers er geen traantje om laten hoor als er 1 van jullie vele vogeltjes gaat "hemelen"
                    Dus een beetje respect en geen haatdragende vooroordelen zou prettig zijn. Ik hoop dat mijn vogeltje zo oud mag worden dat ie in het Guinees Book of Records komt

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door morningbird Bekijk Bericht
                        en dan nog wat met dat "in zijn hok laten zitten" (wat klinkt dat negatief en denegrerend zeg) mijn mozambiquesijs mag hier elke dag vrij rondvliegen in de woonkamer wat ie geweldig vindt, dus nee mijn sijsje zit niet altijd maar in zijn "hok" en hij zit ook in een ruime vogelkooi waar hij ook nog eens vliegruimte heeft dus ik weet niet watvoor negatieve gedachtengang en vooroordelen jij hier meteen hebt? Ik houd van mijn vogeltje ja, als die dood gaat sta ik hem met mijn kinderen huilend in de tuin te begraven kan ik je nu al vertellen, nou ik denk dat jullie kwekers er geen traantje om laten hoor als er 1 van jullie vele vogeltjes gaat "hemelen"
                        Dus een beetje respect en geen haatdragende vooroordelen zou prettig zijn. Ik hoop dat mijn vogeltje zo oud mag worden dat ie in het Guinees Book of Records komt
                        negatief of denigrerend probeer ik nooit te zijn. als ik dat zou zijn, zou ik hier geen vragen proberen te beantwoorden, om iemand daarmee te helpen.

ik hou ook van mijn vogels, en probeer ze op mijn best mogelijke manier te verzorgen, net zoals ik dat van ieder ander verwacht, meer is mijn reactie niet bedoeld.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                        X