Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadine rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamadine rui

Ik heb 4 jonge goulamadines van februari 2013, die maar niet in de rui komen. Ze zaten in een goed verlichte binnenruimte.
    Dit voorjaar heb ik ze in een ruime buitenvoliere gedaan, maar nog steeds geen ruiplannen. Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen? Ze krijgen een goed zaadmengsel, een beetje eivoer,groenvoer.onrijpe onkruiden, elke dag badwater, grit,eischalen,
    zeeschuim. Wie weet raad?
    Groeten Jack

Belangrijk is dat ze een goede grote uitvliegkooi hebben. Ook is een eiwitrijk dieet van belang. Daarbij zijn een hoge luchtvochtigheid en temperatuur van belang. Laat het groenvoer en de onrijpe onkruiden maar even weg. Ook zou ik het badwater misschien wat minder aanbieden dan normaal.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Heb je ze ook niet verplaatst in die binnenruimte?

Het is algemeen bekent dat als men jongen Goulds verplaatst ze niet in de rui komen.

Ik heb ook ook eens blauwe Goulds geboren in een vluchtje binnen naar een buitenvoliere gedaan, ook totaal geen ruiplannen destijds
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by populier; 21-09-2014, 12:41.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

hallo jack
          het is altijd afwachten hoe snel of langzaam ze op kleur komen,het laatste jong van vorig jaar was vorige week pas helemaal op kleur en 1 lutino die ik vorig jaar kweekt was binnen 2 maanden op kleur.
          soms werkt het verplaatsen tegen en soms juist mee om op kleur te komen.
          wat er vaak verteld word als je moet ze niet verplaatsen dan komen ze niet op kleur is niet mijn ervaring hoor[niet altijd tenminste]
          ook temperatuur wil niet alles zeggen.
          nu heb ik jonge vogels die gelijk omkleuren dit jaar en andere denken er niet eens aan alle 2 indezelfde vlucht en niet verplaatst.
          mvg wim
          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
          X