Ik wil graag een extra koppeltje bruinborst rietvinken aanschaffen. Nu heb ik een koppeltje gezien, maar de pop komt uit 2010. Deze is dus al 4 jaar oud, is het voor mij nog wel interessant om hier mee te kweken? Of is deze al te oud en raden jullie mij aan om verder te zoeken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Overjarige bruinborst rietvink
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtIk wil graag een extra koppeltje bruinborst rietvinken aanschaffen. Nu heb ik een koppeltje gezien, maar de pop komt uit 2010. Deze is dus al 4 jaar oud, is het voor mij nog wel interessant om hier mee te kweken? Of is deze al te oud en raden jullie mij aan om verder te zoeken?
Dat veranderde hier met een pop van vier jaar oud, waarvan men zei zal wel afgelopen zijn in de kweek met die.
Dat veranderde dus met een pop aankopen van 4 jaar oud.
Zelf bracht die heel wat nesten groot met haar man.
Lang verhaal kort, zij zorgde er voor dat ik op krul kwam, zoals dit dan wordt genoemd.
Heb haar er op 7 jaar uitgedaan met de gedachte zal wel afgelopen raken met die.
De slechte eigenschap van haar was het kaal plukken van de man als de jongen bijna zelfstandig waren en gingen uitvliegen.
Je mag bedenken van 2010 is in 2011, 1 jaar oud.
Als 2 jarige 2013 eigenlijk pas oud genoeg om zelf nesten groot te brengen zoals veel Australiers.
Hoe bedoel je dat eigenlijk, "te oud" ?[/COLOR]
Opmerking
-
Zeker niet te oud hoor. Heb dit jaar ook nog jongen gekweekt met een oud koppel chinese zwartkopnon 2009 /2010 en een oude bleekkopnon 2009.
En die mogen het volgend jaar gewoon weer opnieuw proberen.
Maar ik ben het Ben eens, als het even kan koop dan jonge vogels. Die hebben nog geen (negatieve) historie.
Het kan een reden hebben dat de eigenaar ze wegdoet, zoals onvruchtbaar of jongen eruit werpen of kaalplukken.
Wel vind ik dat de prijs wat omlaag mag bij een oude vogel.
Opmerking
-
Ik wil graag met deze soort kweken, en ik vroeg me dus af of een pop uit 2010 niet weinig kans van slagen heeft. En ik vraag me natuurlijk ook af hoe lang deze vogel dan nog "mee" gaat. Ik lees dus dat Eduard op haar 7e levensjaar stopte, dat betekent dus voor mij dat ik dan nog 2 jaar met deze vogel kan kweken. Dit is wel van belang voor de prijs, zoals jij ook aangeeft Sytze. Dus ik denk dat ik toch maar kies voor een jonger koppel.
Opmerking
-
Foto's ?Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Zien er mooi uitAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
wat is een eind rijden ? ben wel eens naar frankrijk gereden voor wat fraters.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Eind rijden vond ik 300 km heen/terug. Maar frankrijk is andere koek ja!
Maar ik wil kweken met twee koppels in de voliere ja. En in het noorden is na enig geduld vast ook wel een mooi koppeltje te vinden. Maarja leer mij maar eens geduld aan als ik een nieuw koppeltje wil aanschaffen haha.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking