Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogeltjes kan ik hier bij doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke vogeltjes kan ik hier bij doen?

[COLOR=#333333]Hallo allemaal.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]Ik zal me eerst even voorstellen hier...want ik ben nieuw op dit forum.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]Mijn naam is Siepy van kammen.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]Ik ben nu net begonnen met wat vogeltjes en een voliere.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]Graag zou ik wat info willen ontvangen over welke vogeltjes ik bij mijn eerste vogeltjes kan doen.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]Wat zit er nu in:[/COLOR]
    [COLOR=#333333]een span Cubavinkjes[/COLOR]
    [COLOR=#333333]een span Bichenow's[/COLOR]
    [COLOR=#333333]en een span Diamant duivjes.[/COLOR]

[COLOR=#333333]Hier is ook wat info over mijn voliere en wat foto's.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]De voliere is 4 meter breed en 90 cm diep en dan boven het deurtje ( rechts op de foto's) is die 2,10 meter hoog en bij de andere ( links op de foto's)kant is die 1,80 meter hoog. [/COLOR]
    [COLOR=#333333]En het nachthokje is 1 meter breed en ongeveer 70 cm hoog en 60 cm diep.

[/COLOR]

En ik begin deze maand nog met een (binnen) winter hok omdat ik begrepen heb dat de vogeltjes die ik nu heb wel warm moeten zitten tijdens de winter.
    Er komt een kleine ( 180 cm x 60 cm x 200 cm - b x d x h) binnen voliere in de berging....daar is het winters ook rond de 10 graden.
    [COLOR=#333333]Ik hoop wat info te ontvangen van mensen hier op het forum.[/COLOR]
    [COLOR=#333333]
    Alvast bedankt en vriendelijke groet : S van Kammen.[/COLOR]
    Last edited by S van Kammen; 13-08-2014, 03:33.

Super mooie constructie, maar, te donker als je het mij vraagt. Wat ik ook mis zijn mooie natuurlijke takken. Je kan in emmers zand mooie stukken boom zetten zodat ze lekker kunnen rondspringen in een echte "struik". Ik vind je kooi dus werkelijk om door een ringetje te halen alleen zou ik zelf iets verzinnen voor het licht. Een koepel in het dak? Een uitbouw naar de echte tuin? Want je vogels zitten wat mij betreft teveel in de schaduw en dat is niks voor troopjes. Die willen zon.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

De planten die er nu in staan zijn echte planten....en ben nu aan het kijken wat voor beplanting er bij kan.
          alle tips zijn welkom.
          En er komt een lichtplaat over maar die had ik nog niet voor handen op het moment....maar is reeds besteld.
          Bij deze wil ik ook iedereen bedanken voor de reacties die al binnen zijn gekomen.

Opmerking

ziet er al goed uit Siepy. alleen die touwen, dat is meer voor parkieten. tropen hebben liever takken uit het bos, dus met verschillende diameters. ziet het er gelijk een stuk natuurlijker uit.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
              ziet er al goed uit Siepy. alleen die touwen, dat is meer voor parkieten. tropen hebben liever takken uit het bos, dus met verschillende diameters. ziet het er gelijk een stuk natuurlijker uit.
              Ik zal morgen even het bos in....je wordt bedankt voor de tip Ton

Opmerking

Heel erg bedankt voor tips jelmertjuhh11, ik ga der zeker gebruik van maken....ik zie dat er dus toch nog wel veel soorten vogels zijn die er bij kunnen.
                Ik moet maar even google gebruiken dan kan ik ook zien hoe die vogeltjes er uit zien....want het oog wil ook wat natuurlijk.

Opmerking

Jij ook heel erg bedankt voor je tips Sytze F....en bedankt voor de info over de vogeltjes.
                  Ik had nog vel een vraagje.....als ik die dakplaten vervang voor lichtplaten.....is het dan zomers niet te heet voor die beestjes onder die lichtplaten?
                  Ik bedoel voor nestkastjes...want ik neem aan dat ik die ook hoog moet platsen voor volgend jaar....als ik dan wel wat jonge vogeltjes wil.
                  Graag zou ik hier wat info over willen ontvangen......alvast bedankt.

Opmerking

ik denk dat de temperatuur wel meevalt, het geheel staat buiten tenslotte.

wel zou je dan de nestkasten niet onder de lichtdoorlatende plaat ophangen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                      ik denk dat de temperatuur wel meevalt, het geheel staat buiten tenslotte.

wel zou je dan de nestkasten niet onder de lichtdoorlatende plaat ophangen.
                      Ik had al z'n vermoeden dat dat niet kon....maar dan komt het wel goed want de lichtplaat die ik heb besteld komt niet over de hele 4 meter....ik heb een plaat besteld van 2,5 meter.....er blijft dus nog 1,5 meter over wat gewoon dakplaat blijft.

Toch bedankt voor de tip Ton.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door S van Kammen Bekijk Bericht
                          Jij ook heel erg bedankt voor je tips Sytze F....en bedankt voor de info over de vogeltjes.
                          Ik had nog vel een vraagje.....als ik die dakplaten vervang voor lichtplaten.....is het dan zomers niet te heet voor die beestjes onder die lichtplaten?
                          Ik bedoel voor nestkastjes...want ik neem aan dat ik die ook hoog moet platsen voor volgend jaar....als ik dan wel wat jonge vogeltjes wil.
                          Graag zou ik hier wat info over willen ontvangen......alvast bedankt.
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
                          X