Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbevruchte eieren diamantvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Onbevruchte eieren diamantvink

Sinds eind vorig jaar heb ik een nieuw koppel diamantvinken. Mijn vorige koppel kon het niet goed vinden en heb ik geruild tegen twee nieuwe. Deze twee blijken het heel goed te kunnen vinden en ze doen het ook erg leuk samen in de voliere. Nu had ik meteen eind vorig jaar al een nest, maar de eieren bleken onbevrucht. Ik had er niet veel van verwacht, aangezien het voor beide vogels hun eerste nest was. Beide zijn namelijk van half 2012. Dit jaar leek het goed te beginnen, meteen een nest. Maar weer onbevrucht. Nu heb ik dit jaar in totaal 4 nesten gehad, beide ouders broeden uitstekend en verlaten het nest ook niet als ik de voliere in kom. Helaas zijn de eieren iedere keer onbevrucht. Heeft iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik hier misschien iets aan kan doen? Ik zou heel graag een keer jongen van de diamantvinken op stok krijgen namelijk. Alvast bedankt!

Heb ik ook gehad met zwartkopsijzen.
    Heb specialvoer van Konings gegeven en 5gr voer per vogel per dag.
    Nu wel bevruchte eieren

Opmerking

Is er ook speciaalvoer voor diamantvinken wat ik kan geven dan? Ze zitten ook in een gezelschapsvoliere dus ik kan helaas niet gericht voeren...

Opmerking

Je zou Breedmax door het eivooer kunnen mengen. Daar ben ik erg tevreden over. Zitten allerlei zaken in die de zorgen voor betere broedresultaten.

Het kan natuurlijk ook dat 1 van de vogels niet vruchtbaar is.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Heeft de man alle teentjes nog zodat hij zich goed 'staande kan houden' op de pop?
          Heb je het weleens gezien? Ik zag nl een keer van een bins van 2013 dat hij totaal niet wist hoe hij het moest doen, hij zat op de pop alsof hij aan het trampolinen was.
          Soms doen ze het gewoon niet goed/goed genoeg. Ik zie dat ook weleens. Dan komt er een andere vogel bij en is het over met het betreden.

Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik zal eens kijken naar dat Breedmax, misschien helpt het.

De man heeft alle teentjes nog gewoon, maar ik kan ze nooit zien paren. Diamantvinken paren alleen in het nest, dus ik kan dat nooit zien. Ik weet dus niet of hij er misschien wel niks van kan ;p

Opmerking

Working...
            X