Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help bichenows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
    oke. ik wil eerst van gewoon hout het hok bouwen. Dan van dat gele islolatie materiaal(geen idee hoe het heet maar het werkt wel want toen mijn vader een zolderkamer er mee gemaakt had hadden we swinters geen kachel nodig) daarna wil ik gewone planken dat tegen regen kan er tegen doen en de planken schuin over elkaar(overlapping) zodat er geen wind bij kan. Maar dan wil ik van boven een klein gat voor de vogels en van onder een klein gat zou dat niet te veel gaten zijn? en ik wil er ook een deurtje in. Waarschijnlijk 2. Hoe kan je die nu het beste maken?
    Je moet altijd een laag en een hoog gat ivm luchtverversing.
    Google anders eens dat je wat kennis op doet.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Glasvezel wol bedoel je denk ik. Maar wat tal zegt inderdaad, wij hebben ook twee invlieg gaten hoog voor de vogels, en een gat laag voor de kwartels. Dit zorgt ook voor goede luchtcirculatie. En ik blijf er bij dat je een vorstbeschermer er in moet hangen. Kost minder dan dat je 1 bichenow verliest aan de kou omdat je geen vorstbeschermer hebt...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
        Glasvezel wol bedoel je denk ik. Maar wat tal zegt inderdaad, wij hebben ook twee invlieg gaten hoog voor de vogels, en een gat laag voor de kwartels. Dit zorgt ook voor goede luchtcirculatie. En ik blijf er bij dat je een vorstbeschermer er in moet hangen. Kost minder dan dat je 1 bichenow verliest aan de kou omdat je geen vorstbeschermer hebt...
        Ja het is glasvezelwol. Maar wat is dat percies een vorstbeschermer? En van dat hoog en laag gat wist ik niet. Wat raden jullie aan voor grote van het gat voor de kwartels?
        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Google "vorstbeschermer" en je weet het
          Voor mijn japanse kwartels heb ik een opening van 10x10 cm.

Opmerking

in heb chinese dwergkwartels en dan is 10 bij 10 echt te klein.
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Ik heb japanse kwartels en die zijn twee keer zo groot als chinese dwergkwartels en die passen makkelijk door 10x10.

Opmerking

huh, japanse kwartels die door een gat van 10x10 lopen ? en dat zou te klein zijn voor chinese dwerg kwartels ? je zou het eerder andersom denken.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dat klopt dus ook niet, chinese dwergkwartels zouden makkelijk door 10x10 moeten kunnen.

Opmerking

oke wist ik niet. Sorry hoor. Maar mijn bichenow's hebben van ochtend het eerste eitje gelegd. Ik laat ze zo veel mogelijk met rust, jammer genoeg hangen de voerbakken aan de binnenkant van de kooi, dan stoor je ze wel. Maar ja.

Opmerking

Opmerking

ja. Dat doe ik over een week. dan weet ik hoeveel eitjes. anders weet ik helemaal niks.

Opmerking

er liggen 6 eitjes in en 3 jongen, ze worden gevoerd want ze zijn al flink groter geworden. en dat doen ze niet van zelf(-;

Opmerking

Dat klopt..

Opmerking

Dat waren veel eieren dan. Maar heel leuk, hoop voor je dat je ze op stok krijgt!

Opmerking

kom ik een zondag er achter dat het mannetje is verdwenen. Waarschijnlijk weggevlogen maar ik vind dat onwaarschijnlijk want het is maar een klein gat. Maar ik heb nu 5 jongen en na 2 dagen leven ze nog steeds dus dat komt wel goed denk ik.

Opmerking

Working...
                                X