Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help bichenows

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help bichenows

Hallo,
    Ik heb een volliere van 1,80 lang en 0,80 diep en 2,20 hoog. Er zaten 2koppels zebravinken, 1 koppel Japanse meeuwen met 6jongen, 1koppel binsenastrildes, 1koppel bichenow's en 1koppel cinese dwergkwartel. De bichenow's zaten op eitjes. er kwam er 1 uit. Hij ging na 1 dag dood dus ik dacht dat het kwam doordat ik geen buffalos wormpjes gaf. Maar de volgende ging ook dood. Ik een dierenwinkel gebeld. Het blijkt dus aan de zebravinken te liggen. Ik ze uit de kooi gedaan. Maar hoe krijg je de bichenow's weer terug in het nest? ze zitten er soms heel af en toe er in.
    Graag met spoed antwoord.
    Alvast bedankt.
    Groetjes sander
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
    Hallo,
    Ik heb een volliere van 1,80 lang en 0,80 diep en 2,20 hoog. Er zaten 2koppels zebravinken, 1 koppel Japanse meeuwen met 6jongen, 1koppel binsenastrildes, 1koppel bichenow's en 1koppel cinese dwergkwartel. De bichenow's zaten op eitjes. er kwam er 1 uit. Hij ging na 1 dag dood dus ik dacht dat het kwam doordat ik geen buffalos wormpjes gaf. Maar de volgende ging ook dood. Ik een dierenwinkel gebeld. Het blijkt dus aan de zebravinken te liggen. Ik ze uit de kooi gedaan. Maar hoe krijg je de bichenow's weer terug in het nest? ze zitten er soms heel af en toe er in.
    Graag met spoed antwoord.
    Alvast bedankt.
    Groetjes sander
    Dit zijn ook veeeeel te veel koppels voor zo'n kleine voliere en dan kun je wachten op problemen! Arme vogels!

En dan heb je nog de 6 jongen die ook willen vliegen. Nog meer onrust in de tent.

Zou een logische verklaring zijn dat de bichenows niet voldoende rust hebben om hun jong te voeren.

Waarom zou dat komen door de zebravinken?? Heeft die dierenwinkel naar de grootte van je voliere gevraagd? Naar de hoeveelheid vogels die je daarin laat kweken?? Hebben zij jou verteld dat bichenows bij onrust sneller hun nest verlaten??
    Last edited by Tal; 06-08-2014, 20:29.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik ben het helemaal met Chantal eens. Wat je ook doet, die Bichenows gaan nooit jongen groot krijgen zo. Veel te druk! En ja, zebra's kunnen onruststokers zijn. Maar ik geloof nooit dat dat jouw probleem is.

Dus mijn advies zou zijn om eerst keuzes te maken en niet meer dan ongeveer 6 -8 vogels (incl jongen!) te huisvesten. Dan gaan de Bichenows vanzelf broeden...

Groet!
      Frank
      Last edited by frankhermens; 06-08-2014, 21:23.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        Dit zijn ook veeeeel te veel koppels voor zo'n kleine voliere en dan kun je wachten op problemen! Arme vogels!

En dan heb je nog de 6 jongen die ook willen vliegen. Nog meer onrust in de tent.

Zou een logische verklaring zijn dat de bichenows niet voldoende rust hebben om hun jong te voeren.

Waarom zou dat komen door de zebravinken?? Heeft die dierenwinkel naar de grootte van je voliere gevraagd? Naar de hoeveelheid vogels die je daarin laat kweken?? Hebben zij jou verteld dat bichenows bij onrust sneller hun nest verlaten??
        nee daar hebben ze niet naar gevraagd. Maar 3 koppels in de volliere is toch wel erg weinig?En tel je de kwartels er bij? Ik heb nu een kooi en daarin de bichenow's alleen en daar 1 nestkastje met de 2 eitjes. Want toen ik keek zag ik dat bij de eitjes de jongen er probeerde uit te komen. Ik hoop dat het lukt.
        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
          nee daar hebben ze niet naar gevraagd. Maar 3 koppels in de volliere is toch wel erg weinig?En tel je de kwartels er bij? Ik heb nu een kooi en daarin de bichenow's alleen en daar 1 nestkastje met de 2 eitjes. Want toen ik keek zag ik dat bij de eitjes de jongen er probeerde uit te komen. Ik hoop dat het lukt.
          jongen leven niet meer. heb ik nog kans dat ze nog een nest maken dit jaar???

Opmerking

Opmerking

bedoel je ook de kwartels met de 3 koppels. Maar ik vind 3 koppels wel weinig want ik heb niet zo veel jongen. Maar 4 koppels kan denk ik wel. Maar als er tropen op eitjes zitten kan ik de zebravinken en Japanse meeuwen toch altijd even apart zetten? Er komt trouwens ook nog een nachthok aan en het is maar een begin voliere. Ik begon dit jaar met een koppel zebravinken daarom wist ik dat niet.

Opmerking

Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                uit het restant de rest van het land.

Opmerking

ja ik heb nu 2 koppels maar 1 koppel geef ik aan mijn zusje dus daar ben ik dan vanaf.

Opmerking

Dat vind ik heel verstandig, succes met de kweek

Opmerking

ja dankje. Mn bichenow's zijn al weer een nieuw nest aan het maken. Maar ik heb nog een vraagje: ik wil een nachthok maken aan mijn volierre. kan het voor zebravinken, Japanse meeuwen, binsen,bichenow, kwartels dat ze in en uit kunnen vliegen? Het nachthok ga ik isoleren en de volierre met plasticglas. Is dit mogelijk??

Opmerking

In principe moet dat mogelijk zijn, alleen heb ik geen ervaring met bichenows en kwartels. Dit jaar ben ik begonnen met binsen, maar ik heb gelezen dat ze ook onverwarmd kunnen overwinteren. Dat weet ik dus volgend jaar.

groetjes fons

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
                            In principe moet dat mogelijk zijn, alleen heb ik geen ervaring met bichenows en kwartels. Dit jaar ben ik begonnen met binsen, maar ik heb gelezen dat ze ook onverwarmd kunnen overwinteren. Dat weet ik dus volgend jaar.

groetjes fons
                            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht

groetjes fons
                              oke. ik wil eerst van gewoon hout het hok bouwen. Dan van dat gele islolatie materiaal(geen idee hoe het heet maar het werkt wel want toen mijn vader een zolderkamer er mee gemaakt had hadden we swinters geen kachel nodig) daarna wil ik gewone planken dat tegen regen kan er tegen doen en de planken schuin over elkaar(overlapping) zodat er geen wind bij kan. Maar dan wil ik van boven een klein gat voor de vogels en van onder een klein gat zou dat niet te veel gaten zijn? en ik wil er ook een deurtje in. Waarschijnlijk 2. Hoe kan je die nu het beste maken?

Opmerking

Working...
                              X