Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog meer jeuk na behandeling 404

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nog meer jeuk na behandeling 404

Ik heb gister alle vogels behandeld met 404 van beaphar.
    Ze krabde zo veel al een tijdje.
    Nu krabben ze nog veeeel erger, iemand enig idee waarom dit nu zo is ?
    Ik heb roodkop papagaai amadine, 3 kleuren, bichanow en goulds .
    Graag reactie ik maak hier zorgen over.
    Ik heb echt niet teveel gesprayed !
    Groetjes, Marian

Heb je geconstateerd dat je bloedluizen hebt of andere luizen gezien bij je vogels?
    Misshien was het een andere oorzaak, maar ik heb dan geen idee wat.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik heb alleen geconstateerd dat ze veel krabde en pikte, eerst een enkeling later alle vogels, ik heb ze goed op de kale huid bekeken, en geen ongedierte kunnen zien.
      Gezocht naar bloedluis in het binnenhok, daar zitten witte kunststof schroten, ook daar niks gevonden.
      Groetjes, Marian

Opmerking

Ik heb geen idee hoor maar ben even aan het meedenken.
        Zou het een allergie kunnen zijn? (heb ik bij vogels verder ook geen verstand van)

Als het door iets anders komt en ze hebben een beetje hun huid kapotgekrabt of een gevoelige huid, dan zou het kunnen dat die spray prikt of irriteert.

Als je geen ongedierte vindt na uitgebreid zoeken, moet je eigenlijk ook niet gaan behandelen tegen ongedierte, Mijn idee hoor. Maar kan mij goed voorstellen dat je toch wat wil doen om je vogels te helpen.

Hebben ze een badderschaal met puur water waar ze in kunnen badderen?
        Zo niet, dan zou ik dat neerzetten maar wel even op de bijsluiter van die spray lezen of dat wel mag na het insprayen en sowieso zou ik het dan na elke keer badderen gelijk verversen voor als die spray toch wat in het water komt te zitten en ze er daarna van drinken.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Ze hebben een constante badderschaal met stromend water.
          Het zijn er 24, dus zomaar opeens een allergie lijkt mij sterk.
          En je kunt vogels alleen maar behandelen naar wat je concludeerd en observeerd.
          Mijn observatie is veelvuldig krabben en bijten, dus is er iets mis.

Zezijn nu wat rustiger maar ze pikken en krabben toch nog steeds meer als gewoonlijk.
          Groetjes, Marian

Opmerking

Je hebt er goed over nagedacht.
            Misschien is er toch wat luis oid en gaat het vanzelf steeds minder worden en uiteindelijk weg.
            Verder heb ik ook geen idee. Heb het nog nooit meegemaakt maar je vroeg om reactie dus ik dacht 'laat ik eens meedenken'.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
              Je hebt er goed over nagedacht.
              Misschien is er toch wat luis oid en gaat het vanzelf steeds minder worden en uiteindelijk weg.
              Verder heb ik ook geen idee. Heb het nog nooit meegemaakt maar je vroeg om reactie dus ik dacht 'laat ik eens meedenken'.

Groetjes, Chantal
              Chantal, fijn dat je mee denkt
              Ik heb straks weer een poos voor de volliere gezeten, het word toch geleidelijk aan wat minder.
              Nu maar hopen dat het jeuken over gaat, er zit ook een 3kleuren papagaai amadine met 2 jongen net een week oud, die heb ik niet ingespoten natuurlijk, maar de ouders wel en die hebben het iig overleefd.
              Zo straks wat pinkys gegeven, goed uitgestrooid over de grond, daar zijn ze gek op, dat geeft dan wat afleiding
              En met de tuinslang met de sproeikop op de fijne stand de vogels wat beneveld met water, vinden ze ook heerlijk.
              Ik heb een overdekte volliere maar wel beplant, dus ik moet geregeld sproeien.
              Ik maak me nu iig al wat minder zorgen.
              Bedankt voor het meedenken.
              Groetjes, Marian

Opmerking

Ik hoop voor je dat het snel over is en je vogels geen jeuk meer hebben.
                Het is te merken dat je heel begaan bent met je vogels en dan is het behoorlijk vermoeiend voor jou dat je steeds aan het kijken bent van 'hebben ze nog jeuk'.
                Mocht je hooi in je nestkastjes hebben. Daarin kunnen ook wel mijtjes komen. Maar ik ga ervan uit dat je dat gecheckt hebt.

Laat je weten hoe het verder gaat en of het over gaat?

Sterkte en succes, groetjes, Chantal

Opmerking

Ze krabde zo veel al een tijdje.
                  Nu krabben ze nog veeeel erger, iemand enig idee waarom dit nu zo is ?
                  Zou het een allergie kunnen zijn? (heb ik bij vogels verder ook geen verstand van)
                  Wel, good thinking, maar waarschijnlijk niet in dit geval.

Pyrethrinen kunnen de effecten van een reeds bestaande allergie, versterken. Ook dit verschijnsel valt onder de noemer : bijwerkingen.

Opmerking

Opmerking

Het gaat nu weer goed met de vogeltjes.
                      Ze krabben nu weer af en toe, niet overdadig.
                      Ik heb de lege nestjes en blokken in de magnetron gedaan, die had ik in het voorjaar wel allemaal met chloor schoongemaakt, daarna azijn water dat neemt de chloorlucht weg.
                      Ik heb een water fontijn in de volliere met zo,n c.a. 70 liter waterbak eronder.
                      Dat is hun badwater, maar daar drinken ze ook van, zou ik daar zout in kunnen doen ? Zoja hoeveel ?
                      Ik heb natuurlijk himalaya zout.
                      Groetjes, Marian

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka Bekijk Bericht
                        Het gaat nu weer goed met de vogeltjes.
                        Ze krabben nu weer af en toe, niet overdadig.
                        Ik heb de lege nestjes en blokken in de magnetron gedaan, die had ik in het voorjaar wel allemaal met chloor schoongemaakt, daarna azijn water dat neemt de chloorlucht weg.
                        Ik heb een water fontijn in de volliere met zo,n c.a. 70 liter waterbak eronder.
                        Dat is hun badwater, maar daar drinken ze ook van, zou ik daar zout in kunnen doen ? Zoja hoeveel ?
                        Ik heb natuurlijk himalaya zout.
                        Fijn dat het stukken beter gaat!!!

Zout zou ik niet doen, ze drinken er ook van en dat is niet goed. Zie zelf maar als je aangezout water moet drinken.

Kun je die pomp niet vaker schoonmaken? Of met een speciale lamp het water zuiveren?

Groetjes, Chantal

Opmerking

Working...
                        X