Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wildvang putters willen niet paren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wildvang putters willen niet paren

hoi ik heb nu al 3jaar wildvang putters koppel.
    maar in die 3jaar willen ze niet voorplanten.
    ik begin half april met nesthokken op te hangen.
    ze zitten in een voliere van ongeveer 1500*1500 alleen.
    hoe ken ik dit oplossen?
    het mannetje wil wel maar het poppetje stoot hem af.
    maar af en toe zitten ze wel bij elkaar.
    ik heb 3 soorten nesthokken,1 met tralies,1 in een korfje en de derde is volgeplakt met beplanting.
    geen van alle gebruiken ze.
    3jaar geleden waren ze wel bezig met bouwen maar niet in een nesthokje maar op de bodem dit vond ik al erg vreemd.

misschien dat jullie eits weten wat ik nog ken proberen.

afzutterfreak24

niet verstandig

hoi ik denk dat je beter niet vermeld dat je wildvang putters hebt want daar komen boze reacties op en dat kunnen ze hier goed hoor erzijn hier echte vogelliefhebbers en die vinden dat wat los vliegt in de natuur er ook moet kunnen blijven vliegen erzit zoal niet veel meer dus mijn raad is koop een gekweekt koppel en beleef de hobby pas echt groetjes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door de goudvink
      hoi ik denk dat je beter niet vermeld dat je wildvang putters hebt want daar komen boze reacties op en dat kunnen ze hier goed hoor erzijn hier echte vogelliefhebbers en die vinden dat wat los vliegt in de natuur er ook moet kunnen blijven vliegen erzit zoal niet veel meer dus mijn raad is koop een gekweekt koppel en beleef de hobby pas echt groetjes
      ik heb deze zo gekocht en de vorige eigenaar vertelde me dat hun ouders wildvang waren of dit waar is weet ik natuurlijk ook niet.
      maar ik heb ze toen der tijd gekocht omdat ze erg mooi waren.
      en ik wil graag met ze verder kweken. dat mag toch wel,is niks verkeerd aan lijkt me.

Opmerking

Als ze niet goed geringd zijn is er alles mis mee.

Ouders waren wildvang, dus deze niet meer..?
        Heb je nu wildvang of niet????

Opmerking

tuurlijk is daar niks verkeerd aan maar als je het zo leest is het net of jij ze gevangen had sorry

Opmerking

Putterfreak,
            Zoals goudvink al gezegd heeft mag je geen wildvang putters in je bezit hebben en dat mocht 3 jaar geleden ook al niet, dus is het niet verstandig om hier te roepen dat je wildvang hebt, haal dat dus weg want de AID leest ook mee en ze weten je te vinden en dan ben je alles kwijt.
            Je probeert er mee te kweken maar het lukt niet, heb je wel een koppel en niet 2 van hetzelfde geslacht, je nestkastjes lijken me het probleem niet maar wat geef je ze te eten richting de paartijd en welk nestmateriaal geef je ze nu en hoeveelheid licht.
            of probeer het eens met een legaal gekweekt koppel dat minder oud is, misschien is jouw wildvang wel hoogbejaard.
            Succes
            Ronald

PS haal eerst al je benamingen wildvang weg voordat je verder gaat met dit topic.

Opmerking

Als je putters gewoon netjes geringd zijn is er niks aan de hand lijkt mij, en dan is de term 'wildvang' net even ongelukkig gekozen.

Maar ik zou zeggen als je zeker weet dat de ene die wel wil een man is; zet er dan een andere (uiteraard netjes gekweekte en geringde) pop bij, misschien dat het beter klikt. Zijn er ook nog andere bewoners van de voliere die eventueel het een en ander verstoren?
              Make birds not war.

Opmerking

benaming vogels

PS haal eerst al je benamingen
                Haal dan allemaal die benaming even weg want anders heeft het toch geen zin meer.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Buiten deze discussie om.

Een man en een pop is nog lang geen kweekkoppel.En koppels die het het ene jaar wel doen doen het jaar erop niks, tot je ze een andere partner laat uitzoeken.Heb zelf meestal 3 koppels waarvan er 2 doen gemiddeld.Een koppel dat zich zelf uitzoekt gaat veel sneller over tot nestbouw en het groot brengen van de jongen geeft dan ook vaker minder problemen vgr Rob.

Opmerking

Working...
                  X