Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozambiquesijs / Edelzanger samen met bloemputter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mozambiquesijs / Edelzanger samen met bloemputter

Hallo,

ik heb binnen een puttervrouwtje zitten (het mannetje is pas dood gegaan ) en nu vraag ik me af of ik hier een mannetje mozambiquesijs of edelzanger zonder problemen bij kan zetten.

De maten van de kooi zijn : 60 B, 80 H en 35 D

Graag jullie reacties

John

Ik denk niet dat je problemen kunt verwachten. Een man en een pop, lijken niet op elkaar en niet van dezelfde soort. Kan wel.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Serinus,

Maak je geen zorgen Het puttertje krijgt donderdag nog een wormenkuurtje en dan na 1 week laat ik nog even de mest controleren.
        Daarna beslis ik pas of ik er wat bij zet en wat ik erbij zet

Kan ik dan zowel een edelzanger als een mozambiquesijsje er bij zetten of maar 1 van de twee

En volgens mij heb jij wel mozambiquesijsjes Serinus of niet?

Groeten,

John

Opmerking

Opmerking

edelzanger

Het is zonde dat je er een edelzanger of een mozambiquesijs bij zet.
            Vooral de edelzanger wordt schaars, als je er geen putter tegenover kunt zetten ruil hem dan met iemand ( de edelzanger voor een putter) die hem goed kan gebruiken(edelzanger).

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
              Het is zonde dat je er een edelzanger of een mozambiquesijs bij zet.
              Vooral de edelzanger wordt schaars, als je er geen putter tegenover kunt zetten ruil hem dan met iemand ( de edelzanger voor een putter) die hem goed kan gebruiken(edelzanger).

Ja, dat zou kunnen, maar ik heb nog geen edelzanger en ik heb ook het liefste er een mannetjesputter bij, maar die zijn hier in de buurt zeer zeldzaam

Opmerking

Hallo,

Labrymos;
                maar ik heb nog geen edelzanger en ik heb ook het liefste er een mannetjesputter bij, maar die zijn hier in de buurt zeer zeldzaam
                Nou, dan zal dit een openbaring voor je zijn; ik denk dat je tegenwoordig eerder (en goedkoper) een Putter zult kunnen vinden, dan een Mozambiquesijs of een Edelzanger.....

Succes, groeten, Serinus.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                  Hallo,

Labrymos;
                  Nou, dan zal dit een openbaring voor je zijn; ik denk dat je tegenwoordig eerder (en goedkoper) een Putter zult kunnen vinden, dan een Mozambiquesijs of een Edelzanger.....

Succes, groeten, Serinus.
                  Ook hier ben ik me van bewust (alleen zitten de meeste putter verkopers in limburg of brabant en om nu 1 tot 1 1/2 uur te rijden lijkt me voor de vogel ook niet zo prettig). Ik heb zelf gelukkig al 2 jaar een mozambiquesijsje en zou deze ook voor geen goud kwijt willen.
                  Hij fluit de hele dag en ik heb er veel plezier van.
                  Door de import worden deze vogels inderdaad steeds schaarser (en daardoor de prijzen steeds hoger).

Groeten en bedankt voor de reacties,

John

Opmerking

Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Hallo Kingfisher,

Klopt precies wat je zegt . Ik kijk ook al vaak op marktplaats en op vogelmarktplaats. Ik woon in de provincie Utrecht en daar is het dun gezaaid met dit soort vogels.

Het kan ook komen doordat dit nu niet de juiste tijd meer is

Maar ik ben al een tijdje bezig om hier naar te kijken, zowel naar bloemputters als naar mozambiquesijsjes en de spoeling bij mij in de buurt is dus dun.

Eerst maar even m'n puttervrouwtje weer op sterkte zien te krijgen, gaat al heel erg goed, vergeleken met 1 week geleden

En blijven kijken dus. Die 2 puttertjes heb ik ook gehaald in een kooitje met water en voer en dat ging goed, maar was ongeveer 45 minuten rijden.

Groeten,

Opmerking

Hoi Hoi,

Ik heb er nu sinds 2 maanden weer een bloemputter mannetje bij en een kruising van een putter / mozambiquesijs.

Ze fluiten nog niet, maar ik hoop dat dat nog zal komen.

Ze zijn allebei erg levendig en al goed aan elkaar gewend

Alleen het popje slaapt inmiddels ook overdag weer en is dikker dan het mannetje. Het zal toch niet weer zo zijn dat ik met deze weer moet kuren.

Ik heb het popje bekeken en zie gewoon een donker gekleurd buikje en niet rood dus.

Groetjes,

Opmerking

Opmerking

Working...
                          X