Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke vogels
Collapse
X
-
helena fazantjes zijn mooi, forbes amadines ook, bichenows, en niet te duur.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
-
ik zelf ben niet zo`n fan van de kwartel.
A: ze moeten eten hebben op de grond. (muizen)
B: als ze een keer opvliegen, is de hele voliere in paniek.
zou ik kwartels nemen, dan werden het chinese dwerg kwartels.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Het muizen probleem is niet zo groot bij mij als het goed is.
Want ze kunnen er niet in komen door te graven namelijk beton gestort met muurtje erop gemetseld wat al onder de grond begint en boven door gaat daardoor staat het ook nog eens 30cm boven de grond en er komt plexiglas voor de tralies waardoor ze uiteindelijk zo een 60cm moeten klimmen.
En er lopen 2 katten rondGroetjes Stefan
Opmerking
-
Wat betreft de tropen, zijn zebravinken, japanse meeuwen, zilverbekjes en loodbekjes ook goede opties. Dit zijn echt de goedkoopste soorten die er zijn, ongeveer 5 tot 15 euro per koppel. Helena fazantjes, spitsstaarten, gordelgrasvinken, binsenastrilde en bichenowastrilde zit hier wat tussen in, zo'n 20 tot 40 euro per koppel. Als je forbessen, driekleurpapagaaiamadines of gouldamadines neemt zit je al weer rond de 50 euro per koppel. Ik weet niet wat je "niet te duur" vind maar de soorten die ik als eerste noemde zijn dus wel de goedkoopste...
Als kwartel soort is de japanse kwartel erg aan te bevelen. Erg rustig, heel makkelijk handtam te maken. Ze zijn wel vrij groot. Ook weet ik niet in wat voor buurt je woont, maar de mannen kunnen hard "kukelen". Dit geldt voor alle kwartelsoorten. Hou nooit meer dan 1 man bij elkaar en meerdere hennetjes er bij.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk BerichtZebravinken, bichenows, 3 kleur papegaaiamdines, binsenastrildes, cubavinkjes(kunnen ook makkelijk tam zijn), forbes papegaaiamdines
en chinese dwergkwartels erg leuke tamme kwarteltjes komen graag uit je hand etenRoodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk BerichtIK zou de zebravinken er dan niet bij doen, want dat verstoord het broeden. Ik heb het nu net meegemaakt. Elke keer jonge bichenow's dood door dat de zebravinken het nest verstoren.
Als de voliere groot genoeg is en de vogels de ruimte hebben die ze nodig hebben. voldoende nestmateriaal hebben, dan verstoren zebravinken niet andere nesten!
UIteraard, als een voliere of kooi te klein is of er teveel vogels ingezet worden die door nesten hun territorium op gaan eisen (logisch! is instinct!) dan laten zebravinken niet het kaas van het brood eten. Maar dat doen Jappen en bv binsen ook niet.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Berichtik zelf ben niet zo`n fan van de kwartel.
A: ze moeten eten hebben op de grond. (muizen)
B: als ze een keer opvliegen, is de hele voliere in paniek.
zou ik kwartels nemen, dan werden het chinese dwerg kwartels.Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk BerichtLet op met wat je nu vertelt als zijnde waarheid.
Als de voliere groot genoeg is en de vogels de ruimte hebben die ze nodig hebben. voldoende nestmateriaal hebben, dan verstoren zebravinken niet andere nesten!
UIteraard, als een voliere of kooi te klein is of er teveel vogels ingezet worden die door nesten hun territorium op gaan eisen (logisch! is instinct!) dan laten zebravinken niet het kaas van het brood eten. Maar dat doen Jappen en bv binsen ook niet.
Groetjes, ChantalRoodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk BerichtMisschien diamantduifjes? of Kanarie als hij er nog niet bij stondRoodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen
Opmerking
-
Je moet uiteraard voldoende nestkastje hebben want ik heb het ook gehad dat kanaries bij mij diamantduifjes ging broeden maar had toen een stuk of 25 zebravinken waaronder een paar koppels dusja, dat werd een beetje te druk. 2 weken geleden zijn mijn kanaries met een nest begonnen maar zijn alleen weggejaagd door zebravinken.
Toen ik terugkwam zaten mijn kanaries in de buksen te broeden. Maar ik heb niet zoveel problemen met kanaries hoor
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking