Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort cini zijn dit wie kan helpen???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke soort cini zijn dit wie kan helpen???

hoi ik heb een koppel cini's gekregen toen ik nog wat andere vogels ging halen enkel weet niet welke soort het is de man waarvan ze komen zeg het zijn cini's maar er zijn wel heel veel soorten.
    nou zou ik graag weten welke soort het is en of het dan echt een koppel is om te gaan kweken.
    hij heeft gezegd de gene met de blauwe ring is de vrouw zoals op de eerste foto.

hierbij wat fotos

Dit zijn zwavelgeledikbekcini's(serinus sulphuratus sulphuratus).
    Ik denk in ieder geval de ( wat volgens jou dan) man,de pop heb ik mijn twijfels over daar deze een wat rondere kop heeft denk ik geen zuivere sulphuratus sulphuratus maar een kruising met een sulphuratus wilsoni of sulphuratus sharpii.

Maar dit is wat ik denk misschien heeft Serinus nog een ander idee?
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

Ja, daar zit in ieder geval wel "sulphuratus bloed" in.
      Jammer dat degene die ze weggegeven (?) heeft er niet wat meer over heeft verteld.
      Ze moeten eerst eens wat in conditie komen.
      Dus, haal ze maar eens snel uit die TT kooi en zet ze eens in een vluchtje, liefst buiten.

Groeten, Serinus.
      The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

oke maar ziet het er wel uit als man en vrouw niet dat ik twee mannen heb en dat die gaan vechten?
        kan ook niet heel veel vinden op internet over huishouden dus als iemand links heeft kan ik ze weer helemaal top maken.

bedankt voor de reactie super bedankt

Opmerking

Ziet er wel uit als een stel maar dat zegt ook nog niets,als het niet klikt knokken ze elkaar ook de tent uit.
          Kijk eens op mijn website,staat een stukje over geelbuikcini's,qua verzorging komen ze wel aardig overeen.
          Denk er wel om cini's zijn niet de makkelijkste klanten,zijn vogels met gebruiksaanwijzing die je vaak zelf moet schrijven.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat wat voor het ene koppel geldt niet voor het andere,bijvb met levend voer,het ene koppel kun je bakken vol geven bij wijze van spreken het andere koppel wordt met twee buffalowormpjes al te fel.
          Of bij het ene stel kun je de man erbij laten met broeden bij het andere stel moet je hem erlangs zetten.

In een wat grotere vlucht zul je wat minder problemen ondervinden dan in broedkooien.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

oke nou ze vliegen lekker buiten rond moeten wel wennen en kwa voeding kunnen ze alles krijgen anders word het wel gehaald bedankt

Opmerking

Working...
            X