Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds: hebben jullie dat ook??????????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds: hebben jullie dat ook??????????

ik heb een oranje kop koppel zitten en die gooit de jonge goulds uit het nest
    ik heb toen de man weg gehaald maar de man doet het niet het is de pop
    bij de andere goulds heb ik nergens last van hoe kan dit hoort dit bij de oranje koppen wat ik dus al meer gehoord heb of ligt het gewoon aan de pop tejong misschien
    want de pop heeft toen ze 11 maanden oud was eitje gelegt

ik hoor graag van jullie mvg mike

Ligt volgens mij niet aan het feit dat het oranjekoppen zijn, zwartkop/roodkop doen het soms ook.

Het kan idd aan de (te) jonge pop liggen, of teveel broeddrift.
    Als zeker blijkt dat de pop dit doet dan zou ik haar uitvangen en de man alleen de jongen laten grootbrengen.
    Als de jongen het uitgooien niet overleeft hebben dan ronde 2 weer proberen, vaak gaat het dan wel goed.
    Hebben immers al 1x jongen gezien dus schrikken ze hier niet meer zo van.

Succes ermee!

Opmerking

hallo Mike,
      Het komt wel,vaker voor dat de vogels hun jongen uit het nest gooien en zeker als het hun eerste legsel is,vang de pop erbij weg en de man zal de jongen doorvoeren ,doe na het ringen de pop er weer bij meestal is het dan over om de jongen uit het nest te gooien.Let wel even op of de pop het niet opnieuw doet dan haar weg laten tot de jongen zelfstandig zijn; dan weer de volgende ronde laten doen en dan is het in 99% van de gevallen over,heb dit wel eens gehad bij een man en een pop uit verschillende nesten en na het ringen was het over.
      succes m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

ze zijn nu met het 2de nest bezich
        ik hoop dat het nu goed komt
        bedankt voor jullie reaktie

mvg mike

kijk ook een op http://www.freewebs.com/vogelstiel

Opmerking

dit gebeurt meestal als de vogels nog te jong zijn.

ik laat ze pas broeden als ze 1,5 jaar oud zijn.
          ik heb dit geval nog niet meegemaakt.
          maar je weet ook dat je ze niet teveel mag storen he tijdens de broedperiode.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterfreak24
            dit gebeurt meestal als de vogels nog te jong zijn.

ik laat ze pas broeden als ze 1,5 jaar oud zijn.
            ik heb dit geval nog niet meegemaakt.
            maar je weet ook dat je ze niet teveel mag storen he tijdens de broedperiode.
            wat is teveel storen ik moet toch elkedag nest controlle houden
            anders weet ik niet wat er gebeurd bij de vogels
            en ik controlleer de nesten als ik ga voeren dan doe ik alles voor de rest laat ik de vogels met rust
            en de andere koppels heb ik nergens geen last van

ik wacht even af wat er met deze ronde gaat gebeuren

mvg mike

kijk ook eens op http://www.freewebs.com/vogelstiel
            PS iedereen een goed en een gezond 2008 toe gewenst

Opmerking

wat is teveel storen ik moet toch elkedag nest controlle houden

nou storen of verstoren is dus de ene dag wel kijken en dan weer een dag of 4 niet dan raken de vogels er niet aan gewend als je dus elke dag kijkt dan zijn ze er dus aangewent en kun je ze niet meer storen.

ik doe zelf altijd als volgt vanaf dag 1 kijk ik in de blokken/nestkastjes en blijf dit doe totdat het legsel compleet is en dan kijk ik op de helft van de broedtijd nog eens weer om te zien hoeveel er bevrucht zijn en dan pas weer de dag nadat de jongen zouden moeten uitkomen of er moeten zich dingen voordoen waardoor ik vind dat ik eerder wil kijken bv de pop/man al een dag of 2/3 niet gezien of als er wel veel voer overblijft.
              het een en het ander is natuurlijk ook afhankelijk over welke vogels je het hebt de zebravinken zullen niet zo moeilijk doen en of de vogels waar je mee wilt kweken ook een echt kweekkoppel is.
              Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Hallo,
                ook ik kijk iedere dag in de nestkastjes of alles nog oke is bij de vogels en zoals Henk al zei,als de vogels dat gewend zijn gebeuren er geen gekke dingen en gaan ze gewoon naar het nest terug,ik doe de kontrole gewoon om de volgende reden stel er gaat een jonge dood in het nest ,als die pas een paar dagen is geeft dat geen problemen ,die is zo opgedroogd,maar zijn ze al wat ouder dan krijg je toch een enorme rotzooi in je nest en begint het behoorlijk te stinken.
                Mijn vogels waar ik al meerdere jaren mee kweek die zijn dat zo gewend dat ik de meeste gewoon op moet beuren om te kunnen kijken of er alles nog goed is.
                ook heb ik de hele dag de radio aan staan bij de vogels dan zijn ze niet zo schrikkerig en volgens mij genieten ze net zo van top 2000 als ik een half uur na dat licht aangaat begint de radio en een halfuur voor het licht uit gaat stop de muziek en gaat de nachtverlichting aan.

m.vr.gr. Harry
                p.s alleen vannacht(van oud op nieuw) laat ik het licht langer branden want hier in de buurt wordt voor kapitalen verschoten .
                m.vr.gr. Harry

Opmerking

ik kij elkedag totdat de totaale legsel is gelegd dan kijk ik pas na een dag of 7 of dat er bevruchten eitjes er in liggen
                  dan kijk ik pas weer na 8 dagen weer elkedag (dus dag 15)
                  en net wat julli zeggen de vogels zijn al goed gewend aan mij
                  ook ik laat de muziek aan staan en de mijne luisteren naar andre hazes want met een bepaalt liedje zingen ze goed als ze die horen
                  voor de rest laat ik alleen in de vlucht een klein nacht lampje branden

mvg mike

Opmerking

Working...
                  X