Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitstaartamadine heeft iemand hier kweek ervaring mee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitstaartamadine heeft iemand hier kweek ervaring mee

Ik heb een koppel spitstaartamadine en nu is het mannetje er al een paar keer boven op geweest maar heb nog steeds geen eieren ze zitten in een broedkooi heeft iemand ervaring met het kweken van deze vogels of kan iemand mij hier weg wijs is maken

Oorspronkelijk geplaatst door urs en rob Bekijk Bericht
    Ik heb een koppel spitstaartamadine en nu is het mannetje er al een paar keer boven op geweest maar heb nog steeds geen eieren ze zitten in een broedkooi heeft iemand ervaring met het kweken van deze vogels of kan iemand mij hier weg wijs is maken
    Over het algemeen kweken deze vogels vrij makkelijk... Zijn het misschien te jonge vogels? Soms is geduld een schone zaak.... Maar goed, er kan natuurlijk altijd iets mis zijn.... Ze broeden meestal in een half open nestkast of in een traliekastje...

Misschien gewoon even wachten.... En anders overwegen man of pop te vervangen door een andere vogel...

groet
    Frank

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk Bericht
      Over het algemeen kweken deze vogels vrij makkelijk... Zijn het misschien te jonge vogels? Soms is geduld een schone zaak.... Maar goed, er kan natuurlijk altijd iets mis zijn.... Ze broeden meestal in een half open nestkast of in een traliekastje...

Misschien gewoon even wachten.... En anders overwegen man of pop te vervangen door een andere vogel...

groet
      Frank
      ze zijn van half vorig jaar dus wel geslachts rijp had eerst 2 mannen 1 man omgeruild voor een pop man er al paar keer op geweest en de kast is half open ze gaan der liever boven op zitten dan erin

Opmerking

Hebben ze al wel een nest gemaakt?
        Is het misschien te druk in de ruimte waar ze zitten?
        Hebben ze een ring om met een jaartal erop?
        Wanneer heb je ze gekocht en waren de snavels volledig op kleur toen je ze kocht?
        Krijgen ze eivoer?
        Hebben ze badwater ter beschikking?
        Wat voor kooi zitten ze in? lengte x breedte x hoogte.
        Zingen ze beide of zingt er maar 1?

hoe meer info, hoe beter antwoord wij kunnen geven.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk Bericht
          Hebben ze al wel een nest gemaakt?
          Is het misschien te druk in de ruimte waar ze zitten?
          Hebben ze een ring om met een jaartal erop?
          Wanneer heb je ze gekocht en waren de snavels volledig op kleur toen je ze kocht?
          Krijgen ze eivoer?
          Hebben ze badwater ter beschikking?
          Wat voor kooi zitten ze in? lengte x breedte x hoogte.
          Zingen ze beide of zingt er maar 1?

hoe meer info, hoe beter antwoord wij kunnen geven.
          nee ze hebben nog geen nest gemaakt
          tis ook niet te druk voor ze ze zitten in een broedkooi
          ze zijn beide geringt 2013 allebei bij verschillende kwekers vandaan
          snavels zijn op kleur 1 zingt
          ze krijgen eivoer en zo af en toe laat ik ze badderen

Opmerking

Doe zelf eens een dot nestmateriaal in een nestkastje en vorm het een beetje tot een nest. Misschien maken zij het af en krijgen ze de smaak te pakken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk Bericht
              Doe zelf eens een dot nestmateriaal in een nestkastje en vorm het een beetje tot een nest. Misschien maken zij het af en krijgen ze de smaak te pakken.
              Ik heb er er een dot ingegooid heb ze verplaats van kweekstelling en hebben nu een nestje gebouwd nu alleen de eitjes nog we wachten af erg bedankt voor de reacties

Opmerking

Working...
              X