Ik heb een koppel spitstaartamadine en nu is het mannetje er al een paar keer boven op geweest maar heb nog steeds geen eieren ze zitten in een broedkooi heeft iemand ervaring met het kweken van deze vogels of kan iemand mij hier weg wijs is maken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
spitstaartamadine heeft iemand hier kweek ervaring mee
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door urs en rob Bekijk BerichtIk heb een koppel spitstaartamadine en nu is het mannetje er al een paar keer boven op geweest maar heb nog steeds geen eieren ze zitten in een broedkooi heeft iemand ervaring met het kweken van deze vogels of kan iemand mij hier weg wijs is maken
Misschien gewoon even wachten.... En anders overwegen man of pop te vervangen door een andere vogel...
groet
Frank
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk BerichtOver het algemeen kweken deze vogels vrij makkelijk... Zijn het misschien te jonge vogels? Soms is geduld een schone zaak.... Maar goed, er kan natuurlijk altijd iets mis zijn.... Ze broeden meestal in een half open nestkast of in een traliekastje...
Misschien gewoon even wachten.... En anders overwegen man of pop te vervangen door een andere vogel...
groet
Frank
Opmerking
-
Hebben ze al wel een nest gemaakt?
Is het misschien te druk in de ruimte waar ze zitten?
Hebben ze een ring om met een jaartal erop?
Wanneer heb je ze gekocht en waren de snavels volledig op kleur toen je ze kocht?
Krijgen ze eivoer?
Hebben ze badwater ter beschikking?
Wat voor kooi zitten ze in? lengte x breedte x hoogte.
Zingen ze beide of zingt er maar 1?
hoe meer info, hoe beter antwoord wij kunnen geven.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk BerichtHebben ze al wel een nest gemaakt?
Is het misschien te druk in de ruimte waar ze zitten?
Hebben ze een ring om met een jaartal erop?
Wanneer heb je ze gekocht en waren de snavels volledig op kleur toen je ze kocht?
Krijgen ze eivoer?
Hebben ze badwater ter beschikking?
Wat voor kooi zitten ze in? lengte x breedte x hoogte.
Zingen ze beide of zingt er maar 1?
hoe meer info, hoe beter antwoord wij kunnen geven.
tis ook niet te druk voor ze ze zitten in een broedkooi
ze zijn beide geringt 2013 allebei bij verschillende kwekers vandaan
snavels zijn op kleur 1 zingt
ze krijgen eivoer en zo af en toe laat ik ze badderen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk BerichtDoe zelf eens een dot nestmateriaal in een nestkastje en vorm het een beetje tot een nest. Misschien maken zij het af en krijgen ze de smaak te pakken.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking