Eind vorig jaar kocht ik een koppel himalayagroenvinken. Prachtige forse vogels maar ik had wel mijn twijfels over de raszuiverheid. De man heeft volledig het geel/zwarte patroon van de himalayagroenvink maar heeft wel meer zilver in de slagpennen. Nu het eerste nest is uitgevlogen en een tweede nest is uitgekomen ben ik er zeker van dat de vogels jammer genoeg niet zuiver zijn. Uit het koppel heb ik immers drie wildkleur en twee mutanten gekweekt. De jonge vogels zijn veel geler dan de wildkleur doch ik denk niet dat het gaat om de bruine mutatie. Heeft iemand een idee welke kleuren er reeds werden ingekweekt in de himalaya's?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Himalayagroenvinken
Collapse
X
-
Misschien kun je een foto laten zien? Maar me zilver in de slagpennen bedoel je ? Dan zou er best wel Chinese groenling inzitten.
Bedoel je dit zilver qua kleur in de veren? Of bedoel je iets anders?Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
-
Zou inderdaad kunnen. Het is een gelijkaardig zilver in de slagpennen. Ik zal proberen enkele foto's te maken. Jammer dat deze vogels zo miskweekt worden. Mijn vogels zijn door de Franse kweker wel al een paar keer teruggekweekt op de zuivere himalaya maar toch, je blijft het zien. Tot mijn spijt zijn mijn zes zuivere himalaya's (vogels van 2013) vermoedelijk 5 mannen en slechts 1 pop.
Opmerking
-
-
Wat ik zo aan foto's op het net zie is dat de nominaatvorm juist de zilveren veer punten heeft en de ondersoort (Carduelis spinoides heinrichi)bruine.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking