Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale borst mozambiquesijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kale borst mozambiquesijs

Hallo,

Ik heb een mannelijke mozambiquesijs in binnen en kooi zitten (hij gaat bijna weer naar buiten). Nu wordt zijn borst kaal en kan ik zijn huidje goed zien. Deze is donkerrood van kleur. Ik heb de vogel in mijn handen gehad en ik zie nergens op de kale plekken stoppels waar weer veren uit kunnen groeien. Ook zie ik (bijna) geen veren op de bodem van de kooi. De vogel is nog erg levendig. Weet iemand wat de kaalheid kan veroorzaken. De andere vogels (kanaries met jongen, edelzangers en goubuikjes) in dezelfde ruimte hebben nergens last van.

Groeten

helemaal antwoord op je vraag kan ik niet geven maar ik wil wel even voorop stellen dat vogels niet op iedere plek op de huid stoppels hebben voor veren.

zo hebben ze bijvoorbeeld over de ruggegraat een hele streep lopen waar veren uit groeien, de veren die in deze ''rij'' groeien bedekken de volledige rug.

dat jij dus blote huid ziet zonder stoppels wil niet per direct betekenen dat daar geen veren meer gaan groeien.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm81 Bekijk Bericht
      (hij gaat bijna weer naar buiten).
      Bedoel je dat hij een buitenvoliere in mag?

Als hij straks lekker weer buiten zit, zit hij zo weer in de veren, sommige vogels ruien slecht door binnenshuis.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Is de vogel niet in broedstemming, dan kan de pop de veren voor haar nest gebruiken, of hangt er nog geen nestkastje in,

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff
          Is de vogel niet in broedstemming, dan kan de pop de veren voor haar nest gebruiken, of hangt er nog geen nestkastje in,
          Borstveren worden doorgaans door de pop geplukt, het betreft hier een mannetje, het is ook niet echt de broedtijd voor de Mozambique.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
          X