Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruinrugekstertjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Dat maakt op zich niet uit, het was 1 van de poppen die ik van jou had, de "weduwnaar" is dus onverwant.

Opmerking

De jongen doen het prima, ook in de kroppen zijn er meer en beter zaden te zien nu ze wat ouder worden.

Het nieuwe popje mist nog een paar kopveren, maar doet het verder prima.

Koppelen aan de overgebleven ouder van de jongen gaat wat lastig, dit blijkt bij bij het nakijken van de ringen de pop te zijn, de man was dus dood gegaan en niet de pop
      Desalniettemin (oef wat een woord) ben ik reuze blij met het nieuwe popje, deze blijkt onverwand te zijn aan de andere vogels.
      Nu weer op zoek naar mannen of een jaartje wachten en kijken of er mannen bij de jongen zitten.
      Dus mocht je weer iemand spreken Harm ................lol

Opmerking

Het koppel dat de eieren liet verdwijnen heeft inmiddels weer 3 eieren waarop ze hevig zitten te broeden. Ze verblijven bijna continu met z'n 2-en op het nest.
        Voor hun dagelijkse portie pinkies (circa 10 stuks per koppel) komen ze er wel af, maar ga ik met de hand in de kooi om te proberen ze van het nest te krijgen negeren ze dat totaal.

Opmerking

Hoi Eelke,

Zien er prima uit die jongen, dat worden mooie vogels.

Misschien idd. een beetje mazzel dat het een popje is, een nieuwe man zal denk ik makkelijker te vinden zijn, al hoe wel, je tegenwoordig nog maar weinig vogels van de ekstersoorten ziet die op het net die worden aangeboden.

Veel succes met de jongen en je zoektocht naar een nieuwe man.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Michael, bedankt.

Inderdaad worden er weinig aangeboden, zeker de bruinrug ben ik het afgelopen jaar weinig tegengekomen op de verkoopsites.
            Wel iemand uit Frankrijk die ze allemaal op leek te willen kopen, zijn advertentie heeft een flinke poos op vogelmarkt.net gestaan.
            Ik begon 'm al iets te knijpen
            Maar dankzij Harm kwam alles weer goed.
            Een beetje geluk met een klikkend koppel is volgens mij cruciaal voor een geslaagde kweek.
            Handig is dan ook dat er met meerdere vogels / koppels iets te wisselen valt.

Op de markt in Zwolle stond iemand die ze "ongesext" verkocht voor 50 euro per stuk, dat was mij toen te duur voor iets waarvan ik niet wist of ik het nodig was (wist de geslachten nog niet van "mijn" vogels).
            Nu weet ik dat ik 2 mannen kan gebruiken, dus misschien benader ik hem wel of is er iemand die meeleest en ...........

Opmerking

Ze worden bijna elk jaar aangeboden in Apeldoorn voor geloof 80 koppel plus DNA heb nog wel een adres voor je eelke als je aan het eind van het jaar nog mannen zoekt, maar wacht maar eerst eens af ,zo als je zegt wat je eigen jongen hebben voor geslacht. Van die fransman heb ik ook al wel eens een mailtje gehad over de bruinrugekstertjes, heb hem verteld dat ik ze aan een ander buitenlander heb verkocht een echte Fries

Gr Harm Berend http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

Opmerking

Working...
              X