Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaart probleem :P

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitsstaart probleem :P

ff een vraagje

me 5 jonge spitsstaarten zijn vandaag uitgevlogen nu zit ik alleen mee of ik wel of niet het nestje weg haal
    als ik niet weghaal gaan de ouders opnieuw broeden gelijk ma de jongen gaan dan vast het als slaapnestje gebruiken

zodra ik weghaal ben ik bang da ze het nie overleven omdat ze hun plekje kwijt zijn

wat is jullie mening en wa kan ik het beste doen

Opmerking

ze zitten in een broedkooi

ma hoor hier beneden al een hoop gezang en gister toen ik aant voeren was liep het mannetje al met een stukje muur in zijn bek voor het popje heen en weer te springen neem aan dat dit baltsgedrag

maar kan het kwaad als ze hun slaapplekje kwijt zijn

Opmerking

gewoon wachten want als de ouders echt willen broeden houd je ze niet tegen
        dan zoeken ze wel een ander plekje

Opmerking

het blokje netmaar weg gehaald ze waren er alle 5 uit tempratuur is goed daar dus hebben ze het wel goed

mijn bedoeling was da de jongen nog 2 weken bij de ouders zitten om zelfstandig te worden en wa rustiger en daarna apart in een broedkooi de jongen en da de ouders weer nieuw blokje krijgen met fris en fruitig nestmatriaal en heel veel mos

Opmerking

Je had m gewoon laten hangen hoor. De man zal de jongen wel grootbrengen als de pop de volgende ronde eieren uitbroed. De jongen worden vanzelf geweerd van het nest door de ouders.
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
              Je had m gewoon laten hangen hoor. De man zal de jongen wel grootbrengen als de pop de volgende ronde eieren uitbroed. De jongen worden vanzelf geweerd van het nest door de ouders.

is dan slim om een schoon en fris en nestje erin te hangen of gewoon het oude
              weet nie wat beste is

Opmerking

Ik zou ze een schoon nestje geven.
                Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

nou hier is de foto van het o zo happy family
                  Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Ik laat het meestal gewoon hangen. Tegen het uitkomen van de volgende ronde zet ik de jongen van de eerste ronde appart. Ze zijn dan zelfstandig.

Opmerking

Working...
                    X