Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag advies binsenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• graag advies binsenkweek

Ik wil graag jullie advies om het volgende:

Ik had 1 koppel verwante binsen. Die broedden wel, maar eieren onbevrucht.

Nu heb ik die twee uit elkaar gehaald en voor de man respectievelijk pop een onverwante pop en man gekocht, waardoor ik nu 2 onverwante koppels heb gemaakt. Het ene koppel heeft nu 8 (!) eieren, maar broed niet, het andere koppel legt elke 3-4 dagen 1 ei en broed soms een paar uur wel, en dan weer een hele dag niet.... Het oudste ei van dit koppel ligt er al 2 weken in.

Wat nu te doen? Eieren weg doen en ze een tijd samen zetten? Of ook nestkasten weg halen en een maand rust? Ik moet bekennen dat ik nog niet geschouwd heb...

Wat is jullie advies?

groet
    Frank
    PS: ze krijgen:
    - himbergen code 4
    - eivoer Versele laga met wat insectenpate en ei
    - af en toe multivitaminen
    - grit / maagkiezel
    - af en toe gekiemd zaad en af en toe onkruidzaad....

Opmerking

Dank, ik zal eens kijken wat ik daar mee kan. Maar dan adviseer je denk ik wel om de nesten even weg te halen en ze even te laten bijkomen?

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

mijn advies: geduld.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

je kan gerust meerdere koppels tegelijk in je voliere doen hoor, het zijn echte kolonie broeders.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                je kan gerust meerdere koppels tegelijk in je voliere doen hoor, het zijn echte kolonie broeders.
                En zou het lukken in een broedkooi van 160 cm x 40 x 50 met twee koppels denk je?

Opmerking

Hoi Frank, de reden dat je in een broedkooi wil kweken met de binsen is toch dat het anders misschien verwant kan zijn?
                  Maar waarom durf je allebei de koppels dan wel in 1 kooi te laten kweken?

Ik zou zeggen. lekker de voliere in met die binsen. Dan wordt het voorplanten leuk voor de binsen en zeker voor de jongen als ze uitvliegen.
                  Jongen die net uit nest komen kunnen vaak al zo goed vliegen, echt een genot om naar te kijken.
                  Binsen houden van wat wildere nesten. Grovere materialen maar dan weer wel met veertjes erin als afwerking en zachtheid voor de eitjes en jongen, vaak een zelfbouw nest. Tenminste, dat is onze ervaring.

Het mooist is gewoon, als het ff kan, om vogels in een voliere hun gang te laten gaan en een nest te laten maken.

Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens
                    En zou het lukken in een broedkooi van 160 cm x 40 x 50 met twee koppels denk je?
                    Dat is genoeg ruimte voor twee koppels Binsen. Volgens mij kan je de kooien ook nog delen als dat nodig mocht zijn toch?
                    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                      Hoi Frank, de reden dat je in een broedkooi wil kweken met de binsen is toch dat het anders misschien verwant kan zijn?
                      Maar waarom durf je allebei de koppels dan wel in 1 kooi te laten kweken?

Ik zou zeggen. lekker de voliere in met die binsen. Dan wordt het voorplanten leuk voor de binsen en zeker voor de jongen als ze uitvliegen.
                      Jongen die net uit nest komen kunnen vaak al zo goed vliegen, echt een genot om naar te kijken.
                      Binsen houden van wat wildere nesten. Grovere materialen maar dan weer wel met veertjes erin als afwerking en zachtheid voor de eitjes en jongen, vaak een zelfbouw nest. Tenminste, dat is onze ervaring.

Het mooist is gewoon, als het ff kan, om vogels in een voliere hun gang te laten gaan en een nest te laten maken.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                        Dat is genoeg ruimte voor twee koppels Binsen. Volgens mij kan je de kooien ook nog delen als dat nodig mocht zijn toch?

Opmerking

Working...
                        X