Ik wil graag jullie advies om het volgende:
Ik had 1 koppel verwante binsen. Die broedden wel, maar eieren onbevrucht.
Nu heb ik die twee uit elkaar gehaald en voor de man respectievelijk pop een onverwante pop en man gekocht, waardoor ik nu 2 onverwante koppels heb gemaakt. Het ene koppel heeft nu 8 (!) eieren, maar broed niet, het andere koppel legt elke 3-4 dagen 1 ei en broed soms een paar uur wel, en dan weer een hele dag niet.... Het oudste ei van dit koppel ligt er al 2 weken in.
Wat nu te doen? Eieren weg doen en ze een tijd samen zetten? Of ook nestkasten weg halen en een maand rust? Ik moet bekennen dat ik nog niet geschouwd heb...
Wat is jullie advies?
groet
Frank
PS: ze krijgen:
- himbergen code 4
- eivoer Versele laga met wat insectenpate en ei
- af en toe multivitaminen
- grit / maagkiezel
- af en toe gekiemd zaad en af en toe onkruidzaad....
Ik had 1 koppel verwante binsen. Die broedden wel, maar eieren onbevrucht.
Nu heb ik die twee uit elkaar gehaald en voor de man respectievelijk pop een onverwante pop en man gekocht, waardoor ik nu 2 onverwante koppels heb gemaakt. Het ene koppel heeft nu 8 (!) eieren, maar broed niet, het andere koppel legt elke 3-4 dagen 1 ei en broed soms een paar uur wel, en dan weer een hele dag niet.... Het oudste ei van dit koppel ligt er al 2 weken in.
Wat nu te doen? Eieren weg doen en ze een tijd samen zetten? Of ook nestkasten weg halen en een maand rust? Ik moet bekennen dat ik nog niet geschouwd heb...
Wat is jullie advies?
groet
Frank
PS: ze krijgen:
- himbergen code 4
- eivoer Versele laga met wat insectenpate en ei
- af en toe multivitaminen
- grit / maagkiezel
- af en toe gekiemd zaad en af en toe onkruidzaad....
Opmerking