Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pleegouders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pleegouders

Ik heb een gezelschapsvoliere met onder andere 1 koppel 3kleur papegaai amadines en 1 koppel binsenastrildes. De binsen hebben het oude nest van de amadines overgenomen en daar bijna 2 weken in gebroed nu zijn ze gestopt en is het mannetje van de amadines op hun eitjes gaan broeden. Ik heb ze net bekeken en er zitten levende bewegende jongen in maar hoe nu verder

Je kan er weinig aan veranderen. Nu gewoon hopen dat er goed gevoerd gaat worden en dat de jongen goed op stok komen.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Dus ik begrijp dat een man van de driekleur de jongen van een binsenastrilde gaat opvoeden. Dit lijkt mij lastig, aangezien de papegaaiamadines van die blauwe papillen hebben en binsen hebben die volgens mij niet. Als u de jongen graag wilt houden kunt u ook handopfok proberen. Maar als u het zo laat zie ik niet een grote kans op succes.
      M.v.g. Bartel

Opmerking

wel bedankt allemaal maar heb zelf iets anders bedacht
        heb de eieren omgewisseld met de zebravinken. ze zitten er nu gewoon op
        dus nog n paar daagjes en dan hopelijk jongen

Opmerking

Ik vind de driekleuren altijd goed voeren bij mij. Het zou me niet eens verbazen als het wel lukt. Of de zebravinken de binsen grootbrengen is ook geen zekerheidje, maar wel een grotere kans dan de papegaaiamadine.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
            wel bedankt allemaal maar heb zelf iets anders bedacht
            heb de eieren omgewisseld met de zebravinken. ze zitten er nu gewoon op
            dus nog n paar daagjes en dan hopelijk jongen
            Er waren toch al jongen in het nest?

Of bedoel je met 'Ik heb ze net bekeken en er zitten levende bewegende jongen in' dat je de eitjes geschouwd hebt?
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ja jongen in de eitjes.
              nu hopen dat ze uitkomen en dat de man amadine zijn popje weer gaat helpen met hun eigen nest

Opmerking

Ik zal updates gaan doen over hoe het gaat
                want ik ben zelf ookwel nieuwschierig
                Nog even over dat amadines misschien geen binsen voeren
                vorig jaar voerde de man net uitgevlogen zebras

Opmerking

er is 5 mei 1 binsje bij de zebravinken uitgekomen
                  Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

het zijn er nu 3

Opmerking

Dat betekent dat ze ook voeren, dat is een mooi begin.
                      Ik ben benieuwd of het lukt. Zebravinken voeren korter dan de binsen van nature.
                      Dus vlak voor het zelfstandig worden(2 weken na het uitvliegen) van de jongen kan een kritiek moment worden. Maar ik geef het zeker wel een goede kans. Veel trosgierst geven is dan belangrijk vanaf 10 dagen na het uitvliegen, want dit is voor de jongen dan makkelijk te pellen zodat ze in korte tijd zelf voldoende voer naar binnen kunnen werken.

Opmerking

helaas is de kleinste overleden maar de ander 2 hebben het overleefd en vliegen nu lekker rond
                        en ik heb er zelf ook weer wat van geleerd want het was een heel gedoe
                        maar het is toch allemaal goed gekomen en nu kunnen we veel plezier van de 2 hebben
                        bedankt voor al jullie hulp/info
                        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

hier nog een foto met pleegouders
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

bij de echte ouder komen de jongen maandag uit

Opmerking

er zijn bij de binsen 4 jongen uitgekomen op vrijdag 6 juni zijn er 2 doodgegaan ( die best wel stonken) waarschijnlijk door de hitte
                              maar toe ik s'avonds even keek zaten beide ouders binnen en niet op het nest dus maar de overige 2 jongen weer bij de zebravinken gelegd.

maar hoe komt het nou dat ze weer het nest hebben verlaten?

Opmerking

Working...
                              X