Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
legnood kan niet alleen door leeftijd komen, zoals ik eerder in het topic lees, maar kan ook door ''het nog niet in conditie'' zijn. daarnaast zijn Afrikaantjes inderdaad erg gevoelig voor legnood.
maar even over die teugels! ik vraag me af of er wel een Nederlands woord is voor mijn 'jaloersie'... man wat een prachtige vogels! ben in het bezit geweest van napoleonnetjes, die zijn ook fantastisch
Goed om te horen dat het goed met de vogel gaat.
Het blijft apart, kun je toch zien hoe dat ei dan in de weg zit
Ik denk ook dat het met een koude nacht te maken heeft en kalk gebrek.
hier zitten de vogels snachts binnen en gaat echt heel goed.
legnood kan niet alleen door leeftijd komen, zoals ik eerder in het topic lees, maar kan ook door ''het nog niet in conditie'' zijn. daarnaast zijn Afrikaantjes inderdaad erg gevoelig voor legnood.
maar even over die teugels! ik vraag me af of er wel een Nederlands woord is voor mijn 'jaloersie'... man wat een prachtige vogels! ben in het bezit geweest van napoleonnetjes, die zijn ook fantastisch
ik weet van kees de Boer uit bussum dat hij ze nog heeft zitten, en die zaak in den bosch heeft ze ook regelmatig.
Ik ben al eens eerder op jou site beland, puur uit interesse voor jou bichenowtjes.
Ik heb namelijk met de gedachten gespeeld om de afrikaantjes weg te doen en over te stappen op iets wat makkelijkere vogels.
Bichenowastrildes hebben zeker mijn interesse.
Echter, wat "van Tuijl" ook al zegt, het zijn van die prachtige vogels.
Ik heb mij zelf voor genomen om dit najaar te beslissen of ik de afrikaantjes hou of eventueel met iemand te ruilen voor andere tropen.
Maar tot die tijd ga ik er 100% voor om de vogeltjes een goed leven te geven.
Gelukkig zit ze er goed weer goed bij.
Misschien dat ze moeite heeft met opnemen van kalk. Is het een optie om een calciumpeperraat door het water te mengen?
Ik ben niet zo goed op de hoogte van toevoegingen en dergelijke.
Nou moet ik ook zeggen dat ik het nog nooit zo extreem heb meegemaakt ook.
Ik zal mij daar wat meer in verdiepen.
Dat is dus ook de reden dat ik nog geen afstand kan nemen van deze prachtige vogels.
Goed om te horen dat het goed met de vogel gaat.
Het blijft apart, kun je toch zien hoe dat ei dan in de weg zit
Ik denk ook dat het met een koude nacht te maken heeft en kalk gebrek.
hier zitten de vogels snachts binnen en gaat echt heel goed.
Succes verder met de vogels.
Groeten Ben
Hoi Ben,
Goed om te horen dat het bij jullie (jou en je vader) goed gaat.
De man die ik bij je vader gehaald heb zit er prachtig bij en fluit (voor wat het waard is) goed.
Hij heeft ook al een nestje toegeeigend en de pop die ik erbij gezet heb begint wat reactie te vertonen op zijn zang.
Oorspronkelijk geplaatst door Antoni HopmannBekijk Bericht
Hallo DiMario,
Wat ik me afvraag is of het popje niet wat vet is.
Teugelastrildes leggen in het wild heel grote afstanden af.
Ik moet zeggen dat ze er op de foto dikker uitziet dan in het echt.
Maar dat is niet alleen bij vogels zo.
Buiten is ze nu weer watervlug en ik bespeur ook geen conditie problemen.
Ik ben al eens eerder op jou site beland, puur uit interesse voor jou bichenowtjes.
Ik heb namelijk met de gedachten gespeeld om de afrikaantjes weg te doen en over te stappen op iets wat makkelijkere vogels.
Ik heb mij zelf voor genomen om dit najaar te beslissen of ik de afrikaantjes hou of eventueel met iemand te ruilen voor andere tropen.
Hallo Mario,
Het is altijd lastig met afrikaantjes.
Vorig jaar had ik echt een slecht kweek jaar.
Tot nu toe lijkt het al beter te gaan vergeleken met het hele vorige seizoen.
Als je dat niet leuk vind maar volle nesten wil kweken kom je inderdaad bij de australische soorten uit.
Misschien dat je een combinatie kan doen?
Paar afrikaanse kooien en paar kooien met australische?
Zou wel jammer zijn als je het niet wat langer probeert met de afrikaanse soorten.
Ik had je bericht niet gezien omdat het op de andere pagina stond.
Teugelastrilde is idd erg fraai.
Fijn dat het popje weer in orde is en hopelijk gaan de volgende eitjes goed.
Bichenows zijn leuke vogeltjes, lekker druk en ondernemend en zitten weinig echt stil. Razendsnelle vliegers. Kwebbelen best veel (veel contactgeluid onderling). Zijn sociaal met elkaar.
Heb je een mogelijkheid om ze binnen te houden een een kleine vlucht of zo.
Wellicht dat het dan wel lukt.
Toen ik ze had heb ik 3 jonge gehad. Helaas niet op stok gekregen, ander vogels hadden daar een stokje voor gestoken.
Ik had ze toen in een gemengde voliere zitten, maar apart een een vlucht is beter omdat ze toch gevoelig bleken voor verstoring.
Ik heb me toen wat meer verdiept in deze soort, in Afrikaantjes in het algemeen.
Wat ik er toen van had begrepen is, als ze buiten zitten en de temperatuur is nog niet optimaal, verbruiken ze veel energie om zich warm te houden.
Dit betekent dat ze zeer actief zijn, maar niet honderd procent in conditie.
Een pop die niet honderd procent in conditie is, heeft moeite met het opnemen van hetgeen ze nodig heeft om een ei te kunnen leggen.
Ook verschillende kwekers doen ze pas na ijsheiligen na buiten.
Het kan snachts best koud zijn.
Bij mijn vuurvinken die binnen een nest hebben, heb ik een jong van 11 dagen in het nest liggen.
Opmerking