Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
We houden ze waarschijnlijk dit kweekseizoen binnen als dat goed gaat, dan kan ik er beter bovenop zitten(niet letterlijk natuurlijk ). De man is prachtig, mooi fors en een groot oranje masker.
Als je vindt dat je niet voldoende vliegmogelijkheid hebt bij de kooien, kun je er ook een stuk uitzagen. Zodat je er een schot met de kweek ertussen kan zetten en na de kweek de schot er tussen uit en dan heb je weer meer ruimte voor de vogels.
Wel een gat aan de zijkant natuurlijk, zoals je vaak ziet bij twee delige kooien.
Jammer dat je popjes van de kapoetsensijs overleden waren Rick. Nog achter kunnen komen hoe dat kwam?
Ben maar zuinig op deze nieuwe, niet te vlug naar buiten.
Veel succes komend seizoen.
Ze gaan ook niet naar buiten Heidi, heel misschien 1 koppel eventueel, de bedoeling is nog een man aan te schaffen, maar daar zit geen haast bij, omdat de jongste pop pas van augustus is. Misschien gebruiken we haar helemaal niet volgend kweekseizoen. Mijn oud oom had zelf gedacht dat het kwam door de stress, hij vertelde me dat de kapoetsen best stress gevoelig zijn. We hadden ze ook in de middag opgehaald, wat ook misschien niet verstandig is, maar we hebben de andere 3 popjes in de ochtend opgehaald zodat die de hele dag in de kooi al konden zitten om tot rust te komen.
Ik wens jou natuurlijk ook een geweldig kweekseizoen toe!
Begonnen met de kweek van de Parijse Frise. Ik heb 3 koppels al een nest gegeven, en heb allemaal informatie van diverse kwekers ingewonnen waardoor ik als het goed is veel minder last van bloedluis zal hebben. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Nou, Parijse Frise zijn niet echt vogels voor buiten, en omdat het nu nog niet zo warm is, heb ik niet veel last van bloedluis in dat verblijf, daarom begin ik alvast met kweken met de Parijse Frise. Qua voorliefde voor vogels ben ik nog niet uit haha, postuurkanaries vind ik geweldig, maar de bloedluis is dan weer zo'n probleem, de parkietachtige zijn weer iets wat mijn vader geweldig vind, en de Amerikaanse sijzen zijn weer de soorten die ik en mijn vader beide geweldig vinden qua karakter en de andere vogels die ik heb, zoals de bloemputters, chinese groenlingen, diamantduiven en de Japanse nachtegalen(deze zijn puur voor de zang) heb ik voor de leukigheid, omdat het gewone leuke soorten zijn.
Dutchies heb ik niet echt goede verhalen over gehoord, want zodra je andere bestrijdingsmiddelen gebruikt gaan de dutchies ook dood.
Ik snap alleen het probleem niet echt? Wanneer mensen winterkweek doen is het geen probleem, terwijl ze dan ook het licht opvoeren, maar als het iets later is, dan mag het niet? Ik ken genoeg kwekers die op dit moment kweken, als voorbeeld de kweker van mijn Parijse Frise, of mijn oom.
Op dit moment zitten 4 koppels te broeden. 2 koppel colombia sijzen, een koppel van 2015 die op 3 eieren broedt(lijken bevrucht te zijn, zijn namelijk al erg donker) en het oudere koppel(2013) die minimaal 4 eieren hebben. Ook heb ik 2 koppels Parijse erop zitten, het eerste koppel is begonnen op 10 maart met 3 eieren omdat ze geen 4de ei hadden gelegd(ik raap de eieren bij de Parijse altijd) en vandaag bleek er nog een 4de ei te zijn gelegd, die echt een stuk groter was dan de andere 3 eieren, misschien wel 1,2 x zo groot als de andere 3 eieren. Dat koppel is bont(geel groen) x groen. Het tweede koppel is bont(geel groen) x bont(geel groen) en die zijn vandaag begonnen met broeden met 4 eieren. En dan heb ik vandaag ook het eerste ei van mijn koppel bont(grijs wit) x groen. Gaat de goede kant op En ook krijg ik morgen mijn aquarium binnen waar ik garnalen in ga houden, ook iets leuk natuurlijk En dan als laatste haal ik zondag een nieuwe bloemputter man op en dan heb ik 2 koppel bloemputters
Opmerking