Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Dankje! Nee Heidi, niet alle vogels hebben hier een naam Alleen de excentrieke vogels krijgen een naam, ik had bijvoorbeeld bij mijn eerste koppel Parijse Frise Jean Pierre en Antoinette, maar Jean Pierre is al overleden helaas. Maar toen kon ik niet maar 1 vogel met die naam houden haha
Even hier een vraagje, een van mijn 2 Fancy poppen heeft een ontstoken pootje volgensmij, want hij is een beetje rood en vanaf boven opgezwollen. Moet ik haar gewoon buiten laten zitten bij de andere ? Want ze gebruikt het pootje niet bij zitten, maar wel bij eten, dan kun je wel zien dat ze hem gebruikt. Dus afsterven zal wel niet. Maar moet ik er nog wat gaan opsmeren ofzo? Of kan ik haar beter met rust laten ?
Mij zelf zou het verstandig lijken om haar gewoon zoveel mogelijk rust te geven en goed in de gaten te houden of het niet verder opzwelt.
Even hier een vraagje, een van mijn 2 Fancy poppen heeft een ontstoken pootje volgensmij, want hij is een beetje rood en vanaf boven opgezwollen. Moet ik haar gewoon buiten laten zitten bij de andere ? Want ze gebruikt het pootje niet bij zitten, maar wel bij eten, dan kun je wel zien dat ze hem gebruikt. Dus afsterven zal wel niet. Maar moet ik er nog wat gaan opsmeren ofzo? Of kan ik haar beter met rust laten ?
Mij zelf zou het verstandig lijken om haar gewoon zoveel mogelijk rust te geven en goed in de gaten te houden of het niet verder opzwelt.
Ten eerste je zitstokken schoonmaken, want op de foto's zitten er een paar bij die echt veel te smerig zijn. Waarschijnlijk is dit de oorzaak.
Nieuw koppel Fancy's opgehaald, heb voor volgend jaar nu 3 poppen en 1 man bij de Fancy's. Heb een Bloemputter man gereserveerd bij mijn oom, wachten tot ze volledig op kleur zijn en dan komt ie hier voor bij mijn pop
Ten eerste, gelukkig nieuwjaar!
Ten tweede, het gaat hier redelijk goed met de vogels. Helaas hebben 2 Fancy Poppen het loodje gelegd(sorry Heidi!) en dat kwam door muggen. Sinds vorig jaar zomer hebben we een grote vijver, en deze trekt muggen aan. De Fancy poppen kregen ontstekingen op hun poten en hoofd. De bulten werden steeds groter en helaas heeft dit als gevolg de dood gehad. Volgend jaar maar is kijken of er iets wat er tegen kan helpen. Meestal ontploft het bultje waardoor het gaat bloeden, bij een van de fancy's was het het geval dit die op de achterste teen zat en dat helaas de achterteen eraf is gegaan en hierhaan is ze helaas overleden. Baal nog steeds daarvan!
Maar we hebben ook leuker nieuws, over 1 of 2 maandjes kan ik gaan beginnen met de kweek met mijn 2 koppel Parijse Frise. We gaan nog nieuwe hokken aanschaffen om binnen hier te kweken. Ook hebben we voor de bruinpastel goudvink man een bruinpastel goudvink pop gehaald, en deze gaan naar de gezelschapsvoliere. Ook is de nieuwe putter man een tijdje geleden hier komen wonen en hij is heel nieuwschierig en komt graag wat dichterbij. Ik heb gelijk wat foto's tussen door gemaakt.
Chinese Groenling pop, deze pop is de moeder van de 3 jongen.
Opmerking