Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
is de laatste geen roodkeelsialia (Sialia sialis, eastern bluebird)?
Ik ken de vogel als Bergsialis, maar klopt hij heet eigenlijk de roodkeelsialia, zal waarschijnlijk meerdere Nederlandse namen hebben, maar het is idd. de Eastern Bluebird.
Ik ken de vogel als Bergsialis, maar klopt hij heet eigenlijk de roodkeelsialia, zal waarschijnlijk meerdere Nederlandse namen hebben, maar het is idd. de Eastern Bluebird.
Bedoel je dan niet de bergsialia (Sialia currucoides, Mountain bluebird) die is namelijk helemaal blauw.
Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Ooh sorry, maar ik zag hem voorbij komen een keer op facebook, en dacht later, ooh, die zoek ik even op, die zullen jullie vast leuk vinden
Nu verder met nieuws over vogel land!
2 koppel zwartborst sijzen op 4 eieren broeden.
2 koppel zwartkopsijzen op 3 eieren broeden.
1 koppel zwartkopsijzen die al 1 jong hadden uitgevlogen hebben de andere 3 jonge van het nieuwe nest niet gevoerd, helaas zijn de jongen dus overleden.
Het bloemputter jong doet het geweldig en groeit keihard! De Chinese Groenlingen doen het ook heel goed. En de kanaries binnen, mijn gele, hebben 3 jongen die uitgevlogen zijn, 1 jong is wat bont op de achterkop terwijl de ouders dit niet zijn.
Baal nu echt heel erg, 3 dagen geleden gekeken, en man, wat groeide dat jonge puttertje hard, hij had al redelijk veel veren maar was wel erg klein, maar ja, ik ben andere soorten gewend, dus dat zit wel goed, 2 dagen daarna heb ik gekeken, gister dus, om te kijken hoe ver ze was, en helaas, het jong was uit het nest, overal gekeken, maar niks gevonden, dat is het nadeel van een begroeide voliere. Ik ben dus het jong kwijt, ik hoor niks, en de ouders paren, dus ik ben bang dat het jong te vroeg is uitgevlogen en gestorven is. Dus even een baalmomentje, het jong deed het echt extreem goed.
Maar heb ook goed nieuws, weer een nest erbij bij de zwartkopsijzen
En mijn Fancy jong is uitgevlogen, heel leuk diertje, binnenkort komt zijn broertje of zusje
"Op avontuur!"
Dit jong is trouwens niet een jong van mijn eigen kanaries, maar een jong van mijn oom, ik heb agaat kanaries buiten zitten, maar wou een ander kleurtje, en mijn oom wou geen overbevolking, dus ik mocht 8 eieren, helaas zijn er door het warme weer die tijd maar 2 jongen uit het ei gekomen. ( die 8 eieren waren trouwens verdeeld onder 2 poppen)
Tweede Fancy jong, een raar beestje is het ook, ik weet nog steeds niet zeker of het een jong van hun zelf is, of van mijn oom, ik verwacht van mijn oom, want hij/zij is bont, maar de bruinachtige kleur, wat voor raar bont is dat dan? Ik heb geen idee, mijn oom heeft alleen maar groen geel bont zitten, maar deze lijkt totaal niet op zijn of haar broertje of zusje . Heel lang geduurd voordat hij/zij kopveren kreeg, nu krijgt ze het net een beetje, maar het is wel een raar ding, als iemand weet wat voor kleur hij/zij krijgt zou ik hun erg dankbaar zijn
Yeah, ben nu zo blij Heb 2 jonge van eierpikker sinds gister, maar misschien nog wel beter, IK HEB EINDELIJK ZWARTBORSTSIJS JONGEN!
De derde ronde van het ene koppel en ze hebben nu 2 jongen Moeder gaat meteen weer op het nest zitten toen ik ging kijken, en vader voert moeder op het nest, dus ik heb goede hoop
Opmerking