Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Zwartborstsijs. Helaas zijn er gister van de 3 jonge 2 overleden, ze werden niet gevoerd, vandaag het andere jong geringd, maar mijn oom concludeerde dat het jong het op deze manier niet ging redden, want mevrouw voerde veel te weinig, dus nu ligt het jong in het nest van mijn zwartkopsijzen met 2 zwartkopsijs jongen, (Pleeg)moeder heeft jarenlange ervaring, dus ik hoop dat ze dit nest groot kan brengen met nu die vreemde snuiter erbij
Mijn Chinese groenling man, op deze foto kun je goed zien wat voor kleuren ze allemaal hebben
Grootse verassing van vandaag, ze hebben een nestje gemaakt! Wel een beetje laat, maar dat maakt niet zoveel uit, als ik dit jaar nou is eieren krijg, het jaar daarop jongen
Jammer van de zwartborstjes.
Enig idee hoe dit komt?
Zit de man erbij en belet hij de pop om te voeren misschien?
Of zit hij er niet bij en kan de pop hem niet zien waardoor ze onrustig is en de jonge niet meer voert hierdoor.
Tja het zijn niet de makkelijkste sijzen dat weten we.
De man doet uitstekend zijn werk, hij voerde haar gewoon op het nest, dus ik snap er geen bal van. Maar ik kijk morgen nog is naar de jongen, en dan hoop ik dat hij het goed doet!
En de Japanse Nachtegaal zit sinds vandaag op het nest, geen ei, maar wel op het nest, de man wil ik afvangen zodra er 3 eieren zijn ,want ben bang dat de man een eierpikker is want hij pikte de eieren van de kwartel ook kapot. De pop haal ik de eieren in de ochtend vanaf als ze eieren krijgt
Balen, mijn kanarie man van 2007 is ziek, hij zit te trillen en ziet er zo zielig uit, steeds als een jong bij hem bedelt dan doet hij heel stoer, maar hij voelt zich niet lekker, ook naar dat zijn vrouw over 2 dagen weer jongen krijgt, hoop dat hij het redt, want het is zo'n mooie vogel! Hij heeft nu 5 jongen van 2 rondes en de zijn pop zit nu op 5 eieren, dit zijn zijn eerste jongen, hij heeft altijd bij een buurman gezeten en heeft nooit jongen gekregen omdat hij geen nestgelegenheid had met zijn pop, die pop is helaas overleden en toen heb ik een nieuwe pop voor hem gekocht en nu is hij dus papa. Hopelijk redt hij het!
Verder gaat het hier wel goed, heb 3 bevruchte eieren van de chinese groenling weer, en de putter had 5 eieren, omdat ik bang ben dat mevrouw ze weer laat sterven heeft zijn er nu nog maar 2 over en heb ik een kanarie pop 3 eieren gegeven, sommigen zullen hier tegen zijn, maar ik wil gewoon is proberen om te kijken of het lukt, want heb nu toch zat jongen kanaries dus wil dit ook wel is proberen
Het zwartborstjong leeft ook nog steeds, net als zijn zwartkopbroertjes en zusjes, dus dat gaat ook weer goed. Over 2 dagen jongen kanaries van de gele waarvan dus de man ziek is en over 3 dagen jongen sijzen van een koppel dat nog nooit jongen heeft gehad. Dus hopelijk krijg ik nog wat meer jongen op stok dit jaar Nou, ik ga weer leren, laatste toetsweek deze week, dus moet veel leren, heb volgend jaar examens namelijk
Mijn Bruinpastel goudvink, zo mooi dier, twijfel nog steeds om er volgend jaar een pop voor te kopen of hem te verkopen, hij is zo mooi Ben wel trots op deze foto, normaal vliegt die direct weg als ik aan kom lopen, wordt steeds rustiger gelukkig
Mijn Fancy, wordt ook steeds mooier dat kleine beesie!
Dit is de pleegpapa van mijn Fancy kanaries, van hopelijk mijn putters, maar hij heeft zelf ook nog 3 kinderen dit jaar gekregen met 2 dochters van vorig jaar Hij kijkt echt altijd chagrijnig, maar hij zorgt goed voor zijn kroost
Vandaag zijn de zwartborst en zwartkop 14/15 dagen oud. Helaas is 1 jong zwartkopje overleden, dus baal echt heel erg ... Alleen hebben de jongen haast nog geen veren, de vleugelpennen zijn wel heel erg groot, eentje probeer zelfs al te vliegen, maar er zit gewoon geen veer aan Nu ben ik bang dat er nog 1 overlijdt, of dat de zwartborst is of niet, dat weet ik niet, eentje is heel groot en de andere is heel klein, dus ik heb geen idee, ben bang dat het de zwartborst is, de kleine, want die heeft een gele snavel.
Opmerking