Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Deze zijn bewust niet geringd nee, ik en mijn vader zijn niet echt helden in ringen om eerlijk te zijn, dus onze oom helpt ons daar altijd mee, zijn natuurlijk wel aan het oefenen, maar deze hebben we bewust niet gedaan omdat we de sijzen belangrijker vinden om geringd te worden, deze jongen zijn ook voor mezelf dus die hoeven voor mij niet geringd te zijn, ik weet toch wanneer ze geboren zijn En als ze toch worden verkocht dan moeten ze maar geloven. Heb dit jaar op de teller staan qua jongen, en nee, is niet heel goed, en de jongen in de nesten tel ik niet mee op dit moment:
- 1 Zwartkopsijs, is een mannetje, is van mijn zeer beschermende pop, mevrouw heeft de broertjes en zusjes in dat nest laten doodgaan, deze heeft het wel overleefd, de ronde daarna alles dood, en nu is ze weer begonnen met eieren leggen.
- 5 jonge gele kanaries, komen uit mijn bejaarde kanarie man uit 2007. Hij is voor de eerste keer vader!
- 3 Agaat soorten kanaries, geen idee nog welke kleur, een pastel onyx agaat geel volgensmij, een agaat intensief of schimmel geel en dan nog een vraagteken. Heb ze nu voor het eerste jaar.
- 2 Fife Fancy's, zijn de pleegkinderen van mijn agaten, want wou wat diversiteit.
- 2 Chinese groenlingen, heb de man van mijn neef gekregen, helaas is de pop toen overleden en een nieuwe aangeschaft, en deze pop zit nu voor de 2de ronde weer op het nest, dus hopelijk nog wat meer jongen.
Zoals jullie zien heb ik niet heel veel jongen, maar dat maakt me niet heel erg veel uit, zolang ik wat jongen heb ben ik tevreden, maar zal het wel heel leuk vinden als ik wat meer Amerikaanse sijsjes erbij krijg En natuurlijk wat bloemputters want mijn jong was verdwenen uit het nest terwijl die al heel groot was. Maar ze zijn druk bezig om het nest tip top te maken en we gaan er gewoon met goede moed weer tegenaan
3 Zwartborstsijs jongen nu, zijn goed levendig, en de jongen van eierpikker worden zo goed gevoerd dat ze geen eens hun koppie omhoog doen als je kijkt, gaat ook zeer goed met die twee dus, ben trots op eierpikker
Hopen dat het goed gaat met alle jongen, binnenkort weer wat jongen van de zwartkopsijs hier, dit is de pop die vorig jaar mee heeft gedaan met de tentoonstelling en haar jongen de vorige keer niet heeft gevoerd, nu zit de man erbij, dus hopelijk helpt hij haar.
Gefeliciteerd! De man mag er al bij zodra de jongen zijn geringd, dus rond de 7'ende dag. Zelf wacht ik liever tot ze zijn uitgevlogen, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Maar niet te laat doen, anders legt ze weer eieren en die zijn dan onbevrucht. Veel succes met de verdere kweek!
Bedankt voor je reactie.
Ik snap niet wat je bedoeld met wacht niet te lang anders krijg je onbevruchte eieren
Precies zoals kingfisher al zei, een vogel is niet het hele jaar door bevrucht, zodra hier de jongen uitvliegen bij bijvoorbeeld de kanaries hebben ze binnen 1 week alweer eieren, dus de man moet er die tijd bij, bij de zwartkopsijs doe ik zodra de jongen zijn uitgevlogen direct de man er weer bij, want anders krijg je onbevruchte eieren, want de meeste hebben binnen 1 a 2 weken hier ook wel weer eieren.
Dat is te laat, dan heeft ze alweer eieren waarschijnlijk, en die zijn dan onbevrucht, de meeste doen de man erbij als de jongen zijn geringd, en dan gaat het al goed, en nu dus helemaal.
Opmerking