Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Vandaag zijn er 3 kanaries uitgevlogen, 2 van het ene nest, wat dus helemaal leeg is. En 1 heel kleintje die uit het nest van de andere pop, die heeft nu nog 2 jongen in dat nest.
Dacht je van die rot muizen af te zijn. Vorig jaar hadden we een plaag buiten in het begin van het seizoen. Nu hebben we daar geen last van buiten, maar mijn vader ging kijken bij de vogels binnen, dan ziet hij iets in het voerbakje bij de kanaries, hij dacht een van de jongen, maar die zijn geel, blijkt het een muis te zijn, bah! Vallen gezet en er zijn er nu 2 dood. Hopelijk zijn het er niet meer, maar ben bang van wel ...
En zorg dat ze niet in de voerbakken kunnen. Dit zorgt voor veel ziektes. Een muis laat alles lopen, omdat ze geen sluitspier hebben. En van de uitwerpselen worden vogels heel ziek of gaan dood.
Nee, dit komt niet door de muizen als jullie dat denken, want die zitten binnen, buiten zijn er deze week 2 vogels gesneuveld... Een jonge kanarie is te vroeg uitgevlogen en heeft de nacht niet overleefd helaas. Vandaag was mijn neef hier, en ik wou natuurlijk mijn vogels laten zien, wat opviel was dat de baardman weg was, mijn eigen kweek popje. Dus ik ging kijken, kon haar niet vinden. Ik kijk op een van haar nesten, en ja hoor, ze ligt daar, overleden, net of ze dood is gedrukt? Ik weet het ook niet, ben bang dat de man te hitsig was en haar heeft doodgedrukt, de paringen vinden vaak plaats in de nestkasten bij onze baardmannen namelijk. Nu heb ik dus alleen nog maar de man over. Die gaat waarschijnlijk weg, want het ringen met deze soort is ook niet echt de makkelijkste, weer een europese soort weg. Heb op dit moment alleen nog maar van de europese koppels een bloemputter koppel en een europese groenlingen koppel. Maar een ding was wel goed, de bloemputters waren volgens mijn neef in broedstemming, dat kon je zien aan hun snavel, wat mij nog niet was opgevallen
Maar dit is dus niet zo'n fijne week. Muizen en 2 doden.
Maar er zijn ook leuke dingen, vandaag zijn er 5 koppels begonnen met broeden. 1 koppel zwartkopsijzen, 2 koppel zwartborstsijzen, 1 koppel chinese groenlingen en 1 koppel kanaries.
Die Frituur toch ook, hij kan weer vliegen, zijn snavel staat weer recht. Mist alleen wat nagels aan 1 poot, maar voor de rest is meneer weer helemaal top, nu dat vliegen onder de knie krijgen, Antoinette heeft er tenminste zin in, en is druk bezig met haar nestje, misschien krijg ik dit jaar wel wat jonge Parijse frise
Ahh! Ben nu echt blij zeg. Het nest is klaar van de Parijse frise, iets waar ik echt niet op had kunnen hopen. En nog wat beter, nu ik in die grote gezelschapsvoliere alleen nog maar 1 koppel chinese groenlingen heb en 1 koppel bloemputters, hebben mijn putters besloten dat het eindelijk tijd is voor wat gezinsuitbreiding, misschien krijg ik nu wel mijn eerste keer jonge putters
Helaas moet ik vanavond afscheid nemen van mijn baardmannetje, hij is verkocht, dus nu heb ik helaas geen baardmannen meer, maar ik heb de foto's nog wel Wil binnenkort echt een keer een mooie site maken, maar dan wacht ik denk ik tot de zomervakantie, en dan even een goede site vinden waar ik een hele mooie kan maken. Met mijn eigen foto's natuurlijk!
En mijn zwartkopsijs jong zit op de rand van het nest, is het goed als ik zodra die is uitgevlogen is de man er weer bij te doen?
Ja dat kan wel Rick, hoe heb je dit de andere jaren bij de zwartkopsijs gedaan?
Ik had nog niet gelezen dat je jonge sijsjes hebt.
Of heb ik iets gemist in je up dat?
Of bedoel je de zwartborstsijs?, Die man kan er ook bij.
Normaal laat ik mijn mannen erbij, want ze zitten buiten normaal, dit jaar kweek ik binnen met de zwartkopsijzen. Morgen zullen we trouwens weten of ik bevruchte eieren heb bij de volgende soorten:
- Zwartkopsijs
- Zwartborstsijs 2 x
- Chinese groenling
En nog meer geweldig nieuws, de parijse frise heeft vandaag het eerste ei gelegd, en het nest van de bloemputters is ook al af, een waar kunstwerk.
Leuk om te lezen dat t goed gaat.
Bij mij in de buitenvoliere zijn er door 2 wartkopsijspoppen al een nest
gemaakt.
Mijn harlekijn kanarie pop doet nog niks.
Geeft geen aanstalte om met nest te begnnen.
Wel beetje raar.
Hoe groot is jou voliere?
Dit omdat je meerdere soorten in de voliere hebt.
Hoe doe je dat met voeren?
Eten ze niet van elkaars zaad?
Opmerking