Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Bedankt allemaal! Ik heb weer een update
Dit is een van de 2 jongen van mijn pastel onyx agaat geel pop kanarie. Ze staan op het punt om uit te vliegen, de 2 jongen zijn heel verschillend qua kleur, en ben erg benieuwd wat voor kleur ze gaan krijgen. Deze jongen zijn niet geringd.
De Cubavinken zijn naar buiten gegaan in mijn rommel vluchtje. Binnen wouden ze niet kweken, dus heb ik ze maar weer naar buiten gedaan, ze zitten nu bij mijn bruinpastel goudvink man, en mijn gele kanarie man. Ja, het is geen combinatie, maar ik denk dat ik in de vlucht meer kans heb op eindelijk jongen uit dit koppel dan in de gezelschapsvoliere, en mijn cuba man is totaal niet aggresief op gele vogels zoals soms wordt beweert. De pop is wel heel oud, heb haar al heel lang, maar ze wil maar geen kinderen krijgen volgensmij, hopelijk beseft ze dat ze dit jaar wel moet
Voor zo'n klein vogeltje vind ik haar dan oud Dit is nu haar 4de jaar Vorig jaar begin herfst was ze er bijna niet meer geweest, want ze had last van legnood, naar binnen gehaald, volgende dag durfde ik gewoon niet te kijken, en ik keek, en ze was weer helemaal de oude.
Nesten en eieren zijn er wel gelegd hoor, maar ze zijn steeds onbevrucht, of ze broeden te kort. Ze schrikken ook altijd van je als komt en gaan dan van het nest af, dus hoop dat het dit jaar makkelijker is.
De eerste 2 jaren keek ik heel veel of ze eieren hadden enzo, vorig jaar heb ik niet gekeken, maar geen jongen zien opduiken, dit jaar zitten ze rustiger en kleiner, dus hebben ze hopelijk meer aan elkaar.
Leukste tijd van het jaar toch
En de groenlingen uitvangen heeft nu al een leuk voordeel! De Chinese groenlingen werden steeds beroofd van hun nestmateriaal, maar nu die Europese eindelijk weg zijn, hebben ze chinese echt een prachtig nestje gemaakt! En de kanaries buiten, die nog hun jongen in de nesten hebben, heeft een daarvan al een nest klaar, wat gaat het toch snel opeens, nu nog wat diversiteit qua jongen en ik ben helemaal blij
Bloemputters zijn nu druk bezig, niet met een nest, maar wel met elkaar!
Okee, ik moet me schamen, ik heb blijkbaar mijn kweekman verkocht en niet mijn jonge man, dus nu heb ik moeder x zoon. Ik kwam er net achter toen ik deze foto had gemaakt, ik zag mijn kweeknummer staan en het jaartal 2013, en mijn man was van 2012
Opmerking