Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie heeft er kweekervaring met ........

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wie heeft er kweekervaring met ........

:) Iemand dood maken met een blije vogel:)

Ha Albert,

Maskers zijn een beetje onvoorspelbaar. Het ene jaar is het alles, het andere jaar niks.
    Een nest maakten ze bij mij altijd op heuphoogte, dus hang daar eens wat nestkastjes of een lage conifeer kan ook.
    Heb je 1 koppel? En wat zit er nog meer bij?

Opmerking

Ik heb 2 koppels. Ik zal het eens proberen om de nestkastjes op heuphoogte te hangen!
      Verder zitten er nog 2stel diamantvinken in en een stel spitsstaarten.

Bedankt voor de tip!!

Opmerking

Maskers en Spitsstaarten zijn beide grasvinken en dat gaat meestal niet samen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Nee, en de maskers zijn de minst dominante van de 3 dus die moeten het onderspit delven. Maar misschien lukt het toch als je de nestkast op een andere hoogte hebt worden ze misschien minder gestoord door de spitsstaarten en diamantvinken.

Opmerking

Opmerking

is het wel een koppel,
              want je kan bijna niet zien wie de man is of de pop,
              Gerrit

Opmerking

Ja het zijn wel koppels.
                Heb de nestkastjes op heuphoogte gehangen, nu slapenze al met z'n 4 in het blokje.

We wachten af!!

Opmerking

maskers

ik zou beginnen met de paren te scheiden,2 paar die samen broeden behoort tot de uitzonderingen hoor.
                  en ook samen met diamantvinken zou ik niet doen ook als het op het eerste oog wel klikt.
                  en hetis wel moeilijk te zien maar je kan ze wel sexen,let maar eens op de pootkleur mits de vogels goed in conditie zijn,man heeft rode poten en de poppen lichtroze,
                  en als je dan verder kijkt zie je dat de mannen dieper van kleur zijn en een groter masker hebben enz
                  en als je ze dan toch in kolonie wilt broeden zou ik minstens 3 paar samen houden zonder andere vogels erbij of nog meer paren.
                  mvg wim

Opmerking

Hallo,

spitsstaarten en maskers zitten in de zelfde familie en willen zich onderling
                    ook wel eens paren zodat je dan met bastaarden zit dus die zou ik niet bij elkaar laten zitten.
                    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                    X