op bestelling zal niet gaan helaas. als ik mijn tijd en het materiaal ga rekenen, kosten ze meer als in de winkel.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bleekkopnonnen
Collapse
X
-
-
-
-
Ziet er top uit! Jij bent duidelijk klaar voor het kweekseizoen. Lekker turen naar je vogels vanuit een luie stoel in de tuin met de zon op je kop.
Opmerking
-
gave foto's Ton! bij ons waren de bichenow's niet zo vriendelijk naar de andere koppels met nesten. ik hoop dat het beter zal gaan bij jou.
wat voor struik is dat trouwens waar de bleekkopnon in zit? lijkt een beetje op wilg of iets van mei-/sleedoorn.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Berichteen heel mooi rood koppel helena`s heb ik. van deze soort zou ik nog eens graag jongen krijgen.
De non zit er superstrak bij. Echt een plaatje.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door koene Bekijk BerichtIk vermoed dat je weet dat het geslachtsonderscheid niet zozeer adhv het rood te maken is, maar met zekerheid te zeggen aan de onderstaartveren die zwart zijn bij de man en bruin bij het popje
Opmerking
-
Hele mooie foto's en veel succes met de kweek! Je hebt een mooie groep zo. In het bijzonder succes met de St Helena's. Hier is een koppeltje weer bezig met een nestje! Spannend of er weer jongen op stok komen.
Volgens mij klopt het onderscheid met de onderstaartveren trouwens meestal wel hoor, maar wellicht zijn er ook ondersoorten of kruisingen tussen ondersoorten waarbij het niet op gaat.
Opmerking
-
Volgens mij ging het zeker op voor sint-helena's, maar dan weer niet voor napoleonnetjes. Deze laatste heb ik vroeger gehad en gekweekt, maar toen had ik een bewezen koppel overgenomen. Dat beide kunnen kruisen is mogelijk en daardoor de herkenbaarheid verdwijnt lijkt dan ook logisch.
Hoedanook heb ik 3 koppels st helena's op die manier samengesteld, die samen zitten bij domincaner wida's.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door koene Bekijk BerichtHoedanook heb ik 3 koppels st helena's op die manier samengesteld, die samen zitten bij domincaner wida's.
Opmerking
-
waar de bleekkopnon in zit is een vuurdoorn.
wat betreft het rood van de helena`s, ik heb eerder helena`s gehad en die waren niet zo mooi rood als deze, dat viel me op.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Mooi Ton, ik wens je veel plezier en succes, dit jaar.
Je vogels zien er super goed uit.
Geniet er van.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Berichtwat betreft het rood van de helena`s, ik heb eerder helena`s gehad en die waren niet zo mooi rood als deze, dat viel me op.
Heb ooit ook eens een hele mooie Helena in mijn bezit gehad met een volle rode borst, bij de andere die ik altijd zag zitten was de borst voor de helft maar rood.
Het zijn hele leuke vogeltjes, heb ze wel helaas al weer gauw weg moeten doen, ivm de constante nestverstoringen bij de Blauwfazantjes.
Goed kweekjaar!
Opmerking
-
Advertentie
Collapse
Opmerking